رئيس جمهور ونزوئلا با پيروزی چشمگير در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی، به پيروزی در انتخابات رياست جمهور سال 2012 و پس از آن اميدوار شد.

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "هوگو چاوز " رئیس جمهور ونزوئلا توانست در همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی این كشور به پیروزی چشمگیری دست یابد كه این امر به وی اجازه می‌دهد در سال 2012 برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری شركت نماید.


مردم ونزوئلا كه از اوایل صبح روز گذشته (یكشنبه) به پای صندوق‌های رای رفتند، با رای مثبت خود به اصلاحات قانون اساسی راه انتخاب مجدد چاوز بعنوان رئیس جمهوری را برای وی در دوره بعدی هموار كردند.


این همه پرسی و نهایتا به تصویب رسیدن آن به مسئولان این كشور اجازه می‌دهد به طور متوالی و نامحدود در انتخابات شركت كنند.


بر اساس این گزارش ، هوگو چاوز كه با رای مثبت مردم به این اصلاحیه، خواهد توانست انقلاب اجتماعی خود در ونزوئلا را همچنان به پیش ببرد و از قشر ضعیف و فقیر این كشور حمایت نماید، پس از پایان رای‌گیری، پیروزی بزرگ خود را در میان حامیان سرخپوشش جشن گرفت و به آنها وعده داد كه در انتخابات سال 2012 خواهد توانست مجددا ریاست جمهوری این كشور را بدست گیرد.


طبق اعلام نتایج اولیه شورای انتخابات ملی ونزوئلا، چاوز توانست 54/36 درصد از آراء مردمی را كسب نماید در حالی كه اپوزیسیون این كشور كه شدیدا مخالف سیاستهای دولت و بویژه رئیس جمهوری هستند تنها به 45/63 درصد از آرا دست یافتند.


طبق این اصلاحیه، رئیس جمهور و صاحبان تمام مشاغل دولتی در ونزوئلا كه با رای مستقیم مردم برگزیده می شوند قادر به شركت متوالی و نامحدود در انتخابات این كشور خواهند بود.
بر اساس این گزارش، بیش از 11 میلیون نفر از 17 میلیون واجد شرایط ، در همه پرسی روز گذشته ونزوئلا شركت كردند كه این امر نشان از مقبولیت و محبوبیت بالای هوگو چاوز در میان مردم فقیر و قشر ضعیف این كشور دارد.


چاوز با برنامه‌های فرهنگی و بهداشتی در میان مردم فقیر این كشور محبوبیت بالایی دارد و اخیرا دهمین سالگرد ریاست جمهوریش را جشن گرفت.


هوگو چاوز در سال 1998 برای اولین بار بعنوان رئیس جمهور ونزوئلا به صحنه قدرت آمد و در سال 2006 مجددا به ریاست جمهوری این كشور پذیرفته شد.


دوره كنونی ریاست جمهوری چاوز آخر سال 2012 به پایان خواهد رسید و اكنون كه این اصلاحیه به تصویب رسیده است وی به پیروزی مجدد در انتخابات آینده امیدوار است.

 

چاوز روز گذشته در جمع هزاران تن از هواداران خود در كاراكاس تاكید كرد كه زمان پیروزی قطعی مردم ونزوئلا فرا رسیده است و این مهم در روزی به یاد ماندنی و با تصویب اصلاحیه قانون اساسی به دست خواهد آمد.


رئیس جمهور ونزوئلا تصریح كرد كه با این همه‌پرسی آنچه كه اتفاق خواهد افتاد اعطای اختیارات بیشتر به مردم برای تعیین و كنار گذاشتن دولتها بدون هیچ گونه محدودیت است.

 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news