منوچهر متکی روز يکشنبه پيام "محمود احمدی نژاد" رييس جمهوری اسلامی ايران را تسليم پادشاه عربستان کرد.
 
به گزارش العالم، "منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران امروز در سفر به "ریاض" پایتخت عربستان با "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

متکی در دیدار با پادشاه عربستان پیام رییس جمهوری اسلامی ایران را به وی تسلیم کرد. وزیر امور خارجه ایران همچنین با "سعود الفیصل" همتای سعودی خود دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با سعود الفیصل به آغاز مرحله جدیدی از تحولات منطقه ای اشاره کرد و افزود: رایزنی ها بین کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی می تواند بستر مناسبی برای اتخاذ تصمیمات و طرح های منطقه ای در راستای خدمت به منافع ملت ها باشد.

وی افزود: ایران و عربستان امکانات زیادی دارند که می تواند برای برقراری ثبات، آرامش، وحدت و صلح در منطقه و جهان اسلام مفید باشد.

متکی تصریح کرد: شکست های پی در پی دشمنان، سیطره آنها را درهم شکست و رژیم صهیونیستی در طول دو سال گذشته در برابر ارتشی کلاسیک شکست نخورد بلکه توسط گروههای مقاومت شکست خورد و هم اکنون زمان برای هماهنگی و رایزنی به منظور پیروزی سیاسی برای فلسطین فرا رسیده است.

وی به موضوع کنار رفتن جنگ طلبان در عرصه سیاسی بین الملل اشاره کرد و گفت: سیاست های اشتباه معتقدان به رویکرد یکجانبه هم اکنون بعد از سالها تلاش به بن بست رسیده است و شعار تغییر جای آن را گرفت.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه عربستان در این دیدار از اهتمام ایران به حل مشکلات منطقه از طریق کمک کشورهای اسلامی ابراز خرسندی کرد.

وی افزود: برخی مشکلاتی که باعث حضور بیگانگان در منطقه شد، به سبب سیاست های اشتباه رژیم صدام بود به گونه ای که منطقه از مشکلات زیادی رنج برد و امروز می توانیم بر مشکلات در سایه وحدت کشورهای منطقه غلبه کنیم.

وزیر امور خارجه عربستان گفت: ما ایران را کشوری مقتدر، بزرگ و برخوردار از جایگاه استراتژیک برجسته ای در منطقه می دانیم و این کشور تجربیات ارزشمند و امکانات و ظرفیت های زیادی دارد.

وی تصریح کرد: ما خرسندیم زیرا ایران به حل مشکلات منطقه از طریق کمک کشورهای اسلامی اهتمام می روزد و از امکانات خویش در این راستا استفاده خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با پادشاه عربستان و وزیر امور خارجه این کشور درباره مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی و نیز گسترش همكاری های دو كشور تبادل نظر کرد. متکی پس از این سفر غیرمنتظره و کوتاه از عربستان، خاک این کشور را ترک کرد.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com