وزیر اطلاعات در جمع مبلغان محرم با بیان اینکه پایه شکل‎گیری فرهنگ بندگی و عبودیت، امنیت است، تاکید کرد: امنیت قبرستانی با منطق قرآن سازگار نیست.

حجت‎الاسلام والمسلمین علوی در گردهمایی مبلغان محرم در مدرسه فیضیه به ماجرای مباهله اشاره کرد و گفت: مباهله روشی مسالمت آمیز از سوی پیامبر(ص) برای تسلیم مسیحیان بود و نشان داد که ایشان به دنبال جنگ با دیگران نیست، بلکه به دنبال ترسیم یک حقیقت با عمق میدانی آن است.وی حادثه منا را باعث پرشدن اندوه در دل ها و خشم در جان های مشتاقان دانست و اظهار کرد:این ماجرا نهایت بی کفایتی ال سعود را نشان داد.

وزیر اطلاعات با اشاره به امنیت حاکم برکشور بیان کرد: این امنیت به برکت رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی و همکاری مردم و فداکاری همه نیروهای امنیتی کشور بوده است.

وی امنیت را مهمترین عامل برای آرامش در کشور دانست و ادامه داد:فرهنگ عبودیت و بندگی هویت حقیقی جامعه را می سازد و شکل‌گیری این فرهنگ نیز در سایه امنیت و اقتصاد ممکن است به همین دلیل خداوند ابتدا مکه را سرزمین آرامش قرار داد و اقتصاد آن را شکوفا کرد و بعد آن را ام القری قرار داد زیرا جامعه ای که امنهم من خوف نباشد نمی تواند فرهنگ عبودیت را در خود بپروراند.

علوی تاکید کرد:در جامعه ای که ملتهب است و امنیت در آن آسیب دیده است، نمی توان شاهد رشد ایمان افراد آن جامعه باشیم از این رو تامین سلامت امنیت و بهداشت روانی مردم در اسلام بسیار مهم است.

وی با اشاره به امنیت سکینه آور به عنوان امنیت مدنظر قرآن اظهار کرد: امنیت قبرستانی مورد نظر قرآن نیست و قرآن امنیتی توام با سکینه و آرامش و نشاط و شادکامی را برای مردم می خواهد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ارهاب تنها برای مدیریت ترس در دشمن است گفت: ارهاب برای ایجاد امنیت در جامعه اسلامی جایی ندارد و در تمام قرآن کریم هم حتی یک مورد یافت نمی شود که توصیه به خشونت برای ایجاد امنیت در جامعه داشته باشد از این رو ما حق نداریم مرتکب فعل حرامی بشویم که بخواهیم امنیت بیاوریم مگر اینکه مصلحتی در کار باشد.

وی عنوان کرد: هرقدر کرامت افراد جامعه حفظ شود مطمئنا امنیت نیز بیشتر خواهد شد زیرا به تعبیر روایات کسی مرتکب گناه و اعمال خلاف می شود که برای خود کرامتی قایل نیست.

وزیر اطلاعات به انتخابات خبرگان و مجلس اشاره کرد و گفت: تایید صلاحیت تیغ دولبه است و از طرفی نباید در آن مسامح شود تا افراد ناشایسته بر سر کار بیایند و از طرفی نیز نباید با آبروی فردی بازی کنیم زیرا آبروی مومن حق الناس است.

علوی به جریانات تکفیری برای ناامن کشور اشاره و بیان کرد: تکفیری ها با همه پیچیدگی هایی که دارند می دانند که دست اطلاعاتی ایران تا جایی که آنان در آن قرار دارند دراز است و با آنان برخورد می کند.

وی اظهار کرد: در همین مدت گذشته تلاش داشتند تا در برخی مکان ها مانند حرم رضوی، حرم حضرت معصومه و مترو و ... دست به کارهای انتحاری بزنند که وزارت اطلاعات جلوی آنان را گرفت و دست ما همیشه در مقابل آنان برتر بوده است.

علوی به طلاب توصیه کرد تا در مناطقی که بیشتر به کار تبلیغی نیاز است حضور یابند و خطراتی را که متوجه دین مردم است رفع و دفع کنند و در تبلیغ خود تکیه زیادی بر قرآن و روایات داشته باشند زیرا قرآن و روایت است که میتواند روی مردم اثر بگذارد و گرنه حرف‎های شخصی تاثیر لازم را ندارد.

وی تاکید کرد: مجالس مذهبی و محرم و ... را مراقبت کنیم که تنها مجالس شعاری و سطحی و احساساتی نباشد بلکه باید از عمق لازم برخوردار شود.

منبع: ایسنا