بازتاب جهانی شهادت سردار همدانی
رسانه های غربی با انعکاس خبر شهادت سردار حسین همدانی در حومه حلب، بازی تبلیغاتی خود علیه ایران در حمایت از مقاومت سوریه را تکرار کردند.

شهادت سردار همدانی

سردار حسین همدانی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در طول سال ‌های گذشته نقش تعیین کننده ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ با تروریست های تکفیری داشت، عصر پنج شنبه، در حین انجام مأموریت‌ در حومه شهر حلب به دست این تروریست‌ ها به شهادت رسید.

شهادت سردار همدانی در میان رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشت و به عنوان اصلی این رسانه ها در ساعات گذشته تبدیل شد به طوری که رسانه های بین المللی از جمله رویترز و آسوشیتدپرس و بی بی سی در همان ساعتهای اولیه شهادت سردار همدانی به نقل از منابع سوری این خبر را منتشر کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز به شهادت این سردار ایرانی اشاره کرد و نوشت: بر پایه اطلاعیه روابط عمومی سپاه پاسداران، حسین همدانی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران بوده و طی سال‌های اخیر نقش عمده‌ای در جنگ سوریه داشته است.

این خبرگزاری نوشت حسین همدانی در سال‌های گذشته معاونت اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس و نیز ریاست ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران را بر عهده داشته است. هفته گذشته هم منابع اطلاعاتی لبنان مدعی اعزام صدها سرباز از ایران به سوریه شده بودند.

شبکه سی ان ان نیز اعلام کرد: حسین همدانی یکی از فرماندهان سپاه، توسط داعش در سوریه به شهادت رسیده است. این خبرگزاری سردار همدانی را با عنوان مشاور ارتش سوریه معرفی کرده است.

این در حالی بود که بسیاری از خبرگزاری های غربی و صهیونیستی از شهادت سردار سپاه استفاده کرده و تبلیغات رسانه ای خود علیه ایران را از سر گرفتند. آنها با طرح مجدد ادعاهایشان در مورد حوادث انتخابات سال ۸۸ به حضور همدانی در مقابله با فتنه گران اشاره کردند.

در همین حال هاآراتص روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی خبر شهادت سردار ایرانی را انعکاسی ویژه داد و با صراحت از متحدان رژیم صهیونیستی یعنی داعش برای این اقدام قدردانی کرد.

این روزنامه صهیونیستی حرکت داعش را به شکلی برنامه ریزی شده منعکس کرده و با اشاره به تحریم سردار همدانی از سوی اتحادیه اروپا، آن را به گونه ای جلوه داده که گویی نمی تواند یک حمله تروریستی باشد.

برخی از رسانه های خارجی نیز به استفاده از کلمه مستشاری یعنی مشاوره ای از سوی دولت ایران برای سردار همدانی اشاره کردند و به طور مفصل روی مفهوم آن مانور دادند. این رسانه ها در ادامه مدعی شدند که سپاه تنها برای مشاوره به ارتش سوریه در این کشور حضور ندارد بلکه به طور مستقیم در عملیات نظامی شرکت می کند.

در این بین بی بی سی به شکلی مبسوط به خبر شهادت سردار همدانی پرداخته و گزارشی مفصل از سوابق وی در سپاه و مقابله با فتنه گران در انتخابات گذشته منتشر کرده است. این شبکه انگلیسی از این موقعیت برای پیشبرد سیاست تبلیغاتی ضدایرانی خود استفاده کرده است.

در مجموع بیشتر رسانه های غربی بیش از آن که جزئیاتی درباره شهادت سردار ایرانی و حمله تروریست های داعش منتشر کنند، به بازی های تبلیغاتی خود علیه ایران پرداخته اند.

 

آمریکا مسئول شهادت سردار همدانی است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح، آمریکا را مسئول به شهادت رسیدن سردار همدانی دانست و تاکید کرد که مقاومت اسلامی انتقام خون شهید همدانی و دیگر شهیدان را خواهد گرفت.سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو یی با اشاره به شهادت سردار حسین همدانی در سوریه گفت: از آنجا که داعش و سایر گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق محصول سیاست‌ها و برنامه‌های آمریکا در منطقه هستند و جریان‌های تکفیری و مزدور از حمایت‌های همه‌جانبه آمریکایی‌ها بهره می‌برند، دولت شرور آمریکا در کلیه اقدامات تروریستی این گروه‌ها سهیم بوده و باید پاسخگوی اقدامات ددمنشانه خود باشند.

سردار جزایری آمریکا را مسئول به شهادت رسیدن سردار همدانی دانست و تاکید کرد : مقاومت اسلامی انتقام خون شهید همدانی و دیگر شهیدان را خواهد گرفت.

منبع: ایسنا/ مهر