ادعای عجیب اوباما درباره برنامه هسته ای ایران
رئیس جمهور آمریکا مدعی شد توانسته است به روشی صلح آمیز از دست یافتن ایران به تسلیحات اتمی جلوگیری کند.

ادعای جدید اوباما درباره برنامه هسته ای ایران

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد توانسته است به روشی صلح آمیز از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی جلوگیری کند.اوباما در اظهاراتی در سیاتل گفت: کشور ما پیشرفتی واقعی داشته است. درست زمانی که من به ریاست جمهوری رسیدم ما ماهیانه هشتصد هزار فرصت شغلی را از دست می دادیم. نرخ بیکاری به ده درصد رسیده بود؛ اما امروز شرکت های ما سیزده میلیون و دویست هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند. در مدت زمان پنج سال نرخ بیکاری به پنج ممیز یک دهم درصد رسیده است و تا آنجایی که من می دانم این میزان در سیاتل به سه درصد رسیده است.

اوباما گفت:پیشتر و در آغاز دوران ریاست جمهوری من بیش از پانزده درصد از آمریکایی ها از بیمه برخوردار نبودند اما ما امروز هفده میلیون نفر را که بیمه نداشتند بیمه کرده ایم. برای نخستین بار هم اکنون بیش از نود درصد مردم آمریکا تحت پوشش بیمه قرار دارند.

اوباما گفت:زمانی که من به مقام ریاست جمهوری رسیدم ما محکوم به واردات نفت خام بودیم ما نمی توانستیم حتی میزان واردات نفت خود را به میزان پنجاه درصد کاهش دهیم اما میزان انرژی خورشیدی تولیدی خود را به میزان بیست برابر افزایش دادیم. این سبب ایجاد منبع خوبی برای اشتغال آفرینی شد. این موضوع سبب شد که این زیبایی طبیعی را برای کشورمان محافظت کنیم.

رئیس جمهور آمریکا گفت:زمانی که من به ریاست جمهوری رسیدم شاهد تنزل وجهه آمریکا در جهان بودیم اما امروز خود را برای مقابله با تهدیدها تجهیز کرده ایم. ما این موضوع را به روشی صلح آمیز هدایت کردیم و تضمین کردیم که ایران به تسلیحات اتمی دست پیدا نکند. ما جهان را در جهت مقابله با تغییرات آب و هوایی هدایت کردیم.

رئیس جمهور آمریکا گفت:میزان کسری بودجه ما به میزان دو سوم کاهش یافته است. این در حالی است که جمهوری خواهان معتقدند آمریکا تنزل داشته است. گوش کردن به سخنان آنها ما را افسرده می کند. همه چیز در آمریکا در سال دو هزار و هشت وحشتناک بود و ما در میانه رکود اقتصادی قرار داشتیم. بیکاری و بی اعتمادی در حال افزایش بود. ما در میانه دو جنگ بودیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان