محمود احمدی‌ نژاد به استراتژی آقای دوربینی دچار شد
مصطفی داننده نوشت: حضور احمدی‌نژاد در مراسم ختم هادی نوروزی برای بسیاری تعجب آور بود و این سوال را در اذهان ایجاد کرده که چرا احمدی نژاد در چنین مراسمی شرکت کرده است؟ برای پاسخ به این سوال باید رفتار گذشته احمدی نژاد را واکاوی کرد.

محمود احمدی‌ نژاد و استراتژی آقای دوربینی

رئیس جمهور سابق ایران در دوران حضور در قدرت در مرکز توجه قرار داشت و تیترهای رسانه‌های داخلی و خارجی را به خود اختصاص می‌داد اما حالا در گوشه‌ای و به دور از تمام دوربین‌ها و رسانه‌ها روزها و شب‌های خود را سپری می‌کند.احمدی نژاد به همین دلیل دوست ندارد از مرد همیشه در صحنه تبدیل به یک حاشیه نشین صرف شود که مردم او را فراموش کنند. او برای تبدیل نشدن به یک خاطره سعی می‌کند در صحنه باشد و چه استراتژی بهتر از حضور در مراسم‌های عمومی به ویژه ختم‌های آدم‌های مشهور که دوربین‌ها و رسانه‌ها در آنجا حضور فعال دارند. شاید بشوان گفت که رئیس دولت‌های نهم و دهم از استراتژی « اقای دوربینی» برای بقای خود در فضای سیاسی کشور استفاده می‌کند. آقای دوربینی فردی است که در تمام مراسم ملی و مذهبی ایران حضور پیدا می‌کند تا شب در تلویزیون تصویر خود را ببیند.

اولین خبری که از مراسم هادی نوروزی مخابره شد، حضور احمدی نژاد در این مراسم بود و این همان هدفی است که او می‌خواهد. احمدی نژاد با حضور در این مراسم‌ها نام خود را بر سر زبان‌ها می‌اندازد. دید احمدی نژاد به مراسم ختم هادی نوروزی رفت؟ احمدی نژاد رفته مراسم هادی نوروزی؟ مراسم ختم نوروزی با حضور احمدی نژاد برگزار شد. اینها واکنش‌هایی بود که به حضور احمدی نژاد در یک مراسم ختم شد. زین پس باید در مراسم مهمی مردمی مانند مراسم ختم منتظر احمدی نژاد بود.

احمدی نژاد در مراسمی مانند ختم « هما روستا» حضور پیدا نمی‌کند. چون آنجا قشر خاصی از مردم حضور دارند که از همان اول با او مخالف بودند و رئیس سابق دولت نهم ودهم ترجیح می‌دهد در آنجا حضور پیدا نکند تا احتملا برخوردهای منفی با او تیتر رسانه‌ها شود.این نشان می‌دهد که احمدی نژاد اصلا عوض نشده است. احمدی نژاد همچنان دنبال مراسمی است که مردم دور او حلقه بزنند، با او عکس بگیرند و وی هم همچون همیشه با آن علامت معروف پیروزی با این محبت‌ها واکنش نشان دهد.

رئیس جمهور با این حرکت‌ها از محو شدن خود جلوگیری می‌کند. او نشان داده است که حرف‌ها و تحلیل‌ها هم برای شهردار سابق تهران چندان مهم نیست و رسیدن به هدف برایش مهم است. هرچه به انتخابات پارلمان دهم و ریاست جمهوری دوازدهم نیز نزدیک تر می‌شویم این حضور پررنگ و پررنگ تر می‌شود. اگر به یاد داشته باشید در یک سال و نیم اول دولت روحانی، احمدی نژاد به بهانه حفظ وحدت کمتر در مجامع عمومی حضور پیدا می‌کرد اما این روزها و ماه‌ها که قرار است مردم دوباره پای صندوق رای بروند، رئیس جمهور سابق ایران تصمیم گرفته است در صحنه حضور پیدا کند. به مراسم ختم برود و در مراسم مذهبی حضور پیدا کند.

احمدی نژاد 84 با احمدی نژاد 88 و احمدی نژاد 94 هیچ تفاوتی نکرده است. او برای رسیدن به هدف خود از هر مسیری که میسر باشد عبور می‌کند حتی یک مراسم ختم. برای سیاسیون که می‌خواهند خود را در معرض رای مردم قرار بدهند به ویژه اینکه در راس قدرت هم نباشند حضور در رسانه‌ها از نان شب هم واجب تر است و احمدی نژاد با استفاده از استراتژی « آقای دوربینی» به دنبال انداختن نام خود بر سر زبان‌هاست.

منبع:مصطفی داننده/ نامه نیور