ناز کردن و ناز کشیدن مسئولان نظام
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از توصیه رئیس مجلس در مورد ثبت‌نام یکی از نمایندگان فعلی در انتخابات آینده مجلس انتقاد کرد.

آیا ناز کردن و ناز کشیدن در شأن مسئولان نظام است؟

حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس، اظهار کرد: خانه ملت 4 دی‌ماه متن نامه‌ای از رئیس مجلس در مورد توصیه به یکی از همکاران برای ثبت‌نام در انتخابات را منتشر کرد. آیا استفاده از عنوان رئیس مجلس برای توصیه به کاندیدا شدن خلاف قانون نیست؟ آیا اگر سایر روسای قوا این کار را انجام دادند درست است؟ آیا این‌جور ناز کردن و ناز کشیدن در شأن مسئولان نظام است؟ آیا این خودش نوعی سوءاستفاده و تبلیغات انتخاباتی محسوب نمی‌شود؟

این نماینده مجلس ادامه داد: شما به ده‌ها نفر توصیه کردید در انتخابات کاندیدا شوند. چرا خانه ملت این یک توصیه را روی سایت منشتر می‌کند و مابقی را منتشر نمی‌کند؟.

حاجی در بخش دیگری از تذکر خود اظهار کرد: ماه‌هاست ده‌ها طرح دو و یک فوریتی در نوبت بررسی در صحن علنی است که یکی از آنها حمایت از کارافتادگان یعنی یک جمعیت 6 میلیون نفری ضعیف است، اما طرح کسی که به او توصیه می‌کنند نامزد شود برخلاف قانون در مجلس مطرح می‌شود. این در حالی است که ما برای اداره جلسات آیین‌نامه داریم اما این ظلم هفته گذشته اتفاق افتاده است. اگر رئیس مجلس قانون را اجرا نکند بقیه کشور چه باید بکنند؟

محمدرضا باهنر که اداره جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: ممکن است ده‌ها نفر هم از شما خواسته باشند در انتخابات ثبت‌نام کنید یا خواسته باشند ثبت نام نکنید، خودتان هستید که بر اساس مصالح تصمیم می‌گیرید.

 

منبع: ایسنا