از زندگی کارگران زیر خط فقر تا شرکت در انتخابات
حضور مردم به ویژه جامعه کارگری در انتخابات ، بستر ساز تحقق شعار همدلی و همزبانی است و رشد بلوغ سیاسی و افزایش بینش و بصیرت مردم ایران نسبت به گذشته انشاءالله موجب حضور گسترده آن‌ها در این انتخابات می‌شود.

زیرخط فقر قرارداشتن کارگران و بازنشستگان واقعیتی انکار ناپذیر است

دبیر اجرایی تشیکلات خانه کارگرمازندران ظهر امروزدر نشست صمیمی با اعضای خانه کارگر پیرامون حضور حداکثری در انتخابات ۷اسفند گفت: حضور مردم به ویژه جامعه کارگری در انتخابات ، بستر ساز تحقق شعار همدلی و همزبانی است و رشد بلوغ سیاسی و افزایش بینش و بصیرت مردم ایران نسبت به گذشته انشاءالله موجب حضور گسترده آن‌ها در این انتخابات می‌شود.

نصراله دریابیگی با تاکید بر فراهم آوردن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات افزود: انتخابات نمود اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و با برگزاری انتخاباتی امن و سالم ، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم می‌شود و قطعاً هر نتیجه‌ای که با اتخاذ این رویکرد حاصل شود مورد پذیرش است.

وی در ادامه تصریح کرد: جامعه کار و تلاش بار سنگین تولید و اقتصاد کشور را به دوش دارد و این مهم را نباید فراموش کنیم که ثروت وقتی خلق می‌شود که کارگران نیز در تولید آن نقش دارند چرا که طبق گفته امام خمینی (ره) حیات یک جامعه همیشه مرهون کار کارگران است.

دبیر اجرایی تشیکلات خانه کارگرمازندران با بیان اینکه جامعه کارگری ایران همگام با سایر مردم انقلابی، با حضور حماسی خود در پای صندوق‌های رأی ، حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر عزیز انقلاب را اعلام و بزرگ‌ترین رویداد سیاسی سال را رقم خواهند زد، تصریح کرد: اساس جمهوری اسلامی ایران همواره بر آرای مردم و اندیشه های اسلامی متکی است .

در یابیگی در بخش دیگری از سخنان خود بار سنگین تولید و اقتصاد کشور را به دوش دارد و این مهم را نباید فرراموش کنیم که ثروت وقتی خلق می‌شود که کارگران نیز در تولید آن نقش دارند چرا که طبق گفته امام خمینی (ره) حیات یک جامعه همیشه مرهون کار کارگران است.

وی گفت: اگر ماده 41 قانون کار و بندهای 1 و2 قانون رعایت می‌شد تعیین حداقل مزد کارگران بر مبنای نرخ واقعی تورم صورت می‌گرفت و سبد معیشت کارگران هم فاصله زیادی تا خط فقر و تورم نداشت.

این فعال جامعه کارگری افزود: انتظار داشتیم که در دولت یازدهم برخلاف دولتهای قبلی فاصله دستمزد کارگران با تورم و خط فقر کمتر شود تا کارگران در فشار و تنگنا قرار نگیرند.

دبیر اجرایی تشیکلات خانه کارگرمازندران سیاست‌هایی که دو دهه گذشته تجربه کردیم فقرا را ضعیف‌تر و طبقه متوسط جامعه را به طبقه پایین نزدیک‌تر کرده است. و این یعنی افزایش خط فقر.

وی همچنین سیاست‌های غیر کارشناسی و غیر اصولی به ظاهر ضد فقر را مورد انتقاد قرار داده و گفته: سیاست‌هایی که نزدیک به دو دهه گذشته تجربه کردیم فقرا را ضعیف‌تر و طبقه متوسط جامعه را به طبقه پایین نزدیک‌تر کرده در حالی که اکنون دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نیست.

دریابیگی برای جامعه‌ای که با فقر ساختاری روبرو است توزیع عادلانه حائز اهمیت است؛ متاسفانه غالب نگرش موجود در جامعه، توزیع عادلانه را صرفا در توزیع عادلانه ثروت می‌بینند در حالی که این برداشت غلطی است زیرا اجرای سیاست‌های اثربخش و کارآمد ضد فقر با هماهنگی و ملازمت توزیع قدرت و توزیع ثروت امکان پذیر است.

این در حالی است که آمار درستی از خط فقر در کشور در دست نیست و بیکاری به عنوان عامل اصلی فقر نیز وضعیت خوبی ندارد.

عضو اسبق شورایعالی کار کشور در هر حال دولت تدبیر و امید با شعار شفاف سازی و صداقت به میدان آمده و از آن انتظار می رود که در زمینه آمارها به خصوص تدوین آماری برای خط فقر اقدام جدی انجام دهد چرا که تنها در سایه شفافیت آماری می توان مشکلات را حل کرد.

 

منبع: ایلنا