آقای هاشمی شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟
جعفر شجونی می‌گوید، شورای نگهبان مدیون امام نبوده و از آب هم پاک‌تر است. او همچنین به نقل از یکی از اعضای شورای نگهبان مدعی شد برای امتحان با سیدحسن خمینی تماس گرفته شده است. شجونی همچنین گفت: هاشمی با این حرف‌ها به ریشه خود تیشه می‌زند. این کارها و حرف‌ها به صلاحش نیست.

 

شجونی: شورای نگهبان مدیون امام نیست

جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به سخنان هاشمی رفسنجانی در مورد شورای نگهبان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان مدیون امام نیست چون طبق دستور امام عمل کرده است.نماینده سابق مجلس در مصاحبه با عصر ایران خاطرنشان کرد: هاشمی مدیون امام است و می‌بینم که او بارها و بارها علیه نظرات امام در مورد شورای نگهبان حرف زده است.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس جمهور سابق در مراسم سالگرد ورود امام خمینی گفته بود: صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنید. شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما اجازه داد که یک جا بنشینید و داوری کنید؟ برای مجلس و دولت و جاهای دیگر و اختیارات را در دست بگیرید؟ چه کسی اجازه داد که اسلحه برای شما باشد و تریبون‌ها برای شما باشد؟ چه کسی اجازه داد که تربیون‌های نماز برای شما باشد و صداوسیما برای شما باشد؟ چه کسی به شما این‌ها را داد؟ اگر امام خمینی و نهضت ایشان و اراده عمومی مردم نبود هیچ‌کدام از این‌ها نبودند. زمانی که باید همه به هم تبریک بگوییم، هدیه بدی به بیت امام دادید.

شجونی در ادامه این گفت‌وگو افزود: شورای نگهبان به نوه امام اهانت نکرده است. به او گفته‌اند حالا که در انتخابات خبرگان نامنویسی کرده‌اید، بیایید و امتحان بدهید. آیا این توهین است؟ نمی‌شود امتحان را به خانه سیدحسن برد. او باید بیاید و امتحان بدهد.

وی با بیان این که سیدحسن خمینی برای ما بسیار محترم است، افزود: من خودم با یکی از اعضای شورای نگهبان صحبت کردم و او گفت که به سیدحسن زنگ زده‌اند و نوه امام را به امتحان دعوت کرده‌اند ولی سیدحسن نیامده است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: شورای نگهبان از آب هم پاک‌تر است. اعضای این شورا امام و خاندان او را دوست دارند و به آنها احترام می‌گذارند.

نماینده مردم کرج در اولین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: ما مدیون حضرت نوح هستیم که ما را درکشتی نجات قرار داد و نگذاشت نسل انسان غرق شود اما آیا ما مدیون پسر نوح هم هستیم؟ او چون پسر نوح است هیچ منتی به ما ندارد.

شجونی تصریح کرد: نمی‌دانم مقصود هاشمی از این سخنان چیست. او طی این سال‌های برخلاف نظر امام و رهبر انقلاب حرف زده است. امام و رهبری می‌گویند مرگ بر آمریکا ولی ایشان می‌گوید نگویید مرگ بر آمریکا. او با این حرف‌ها به ریشه خود تیشه می‌زند. این کارها و حرف‌ها به صلاحش نیست.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در مورد عدم حمایت این جامعه از هاشمی در انتخابات مجلس خبرگان گفت: قطعا جامعه روحانیت از او حمایت نخواهد کرد. من و بخشی از جامعه روحانیت همچون جامعه مدرسین مخالف حضور هاشمی در لیست انتخاباتی خود هستیم.

 

منبع: ایسنا