رسایی: دولت قبل شاید تا چند ماه دیگر شد دولت وقت
رسایی با اشاره به مصادره 2 میلیارد دلار از اموال مسدود شده ایران در آمریکا گفت: اینکه دولت فعلی همه مشکلات کشور را گردن دولت قبل بیندازد، پاسخ کهنه و چندش‌آوری شده و دیگر برای مردم قانع‌کننده نیست، دولتی‌ها باید بگردند بهانه جدیدی پیدا کنند، چون آن دولت قبل شاید تا چند ماه دیگر شد دولت وقت.

رسایی: شاید دولت قبل بشود دولت وقت!

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصادره 2 میلیارد دلار از اموال مسدود شده ایران در آمریکا بر اساس حکم دیوان عالی این کشور اظهار داشت: معاون اول محترم رئیس‌جمهور به جای پاسخگویی درباره رفتار توهین‌آمیزی که آمریکایی‌ها در چند سال اخیر پیش گرفته‌اند و دائماً در حال تهدید، توهین و چپاول حقوق و اموال و امکانات ملت ایران هستند، این بار هم با فرافکنی مشکلات را گردن دولت قبل انداخت.

وی افزود: آقای جهانگیری با انداختن توپ غارت 2 میلیارد دلاری اموال ایران در زمین دولت قبل مدعی است بی‌احتیاطی دولت قبل در خرید اوراق آمریکایی باعث شده الآن آمریکا بتواند اموال ایران را مصادره کند، در حالی که بهانه آقای جهانگیری اصلاً رافع مسئولیت دولت روحانی در غارت اموال ایران نیست، در ضمن اگر کار دولت قبل در خرید 2 میلیارد دلار اوراق آمریکایی بی‌احتیاطی بوده، این دولت که از ابتدای روی کار آمدنش، صدها هزار برابر سرمایه این کشور را در اعتماد به آمریکایی‌ها روی میز مذاکرات گذاشت و به تعبیر رئیس بانک مرکزی «تقریباً هیچ» به دست آورده است.

رسایی ادامه داد: نکته دیگر این است که اگر غارت 2 میلیارد دلار از اموال ما تقصیر دولت قبل بوده آیا صدور بیانیه علیه جمهوری اسلامی ایران در اجلاس ترکیه توسط سازمان کنفرانس اسلامی، آن هم تقصیر دولت قبل بوده است؟! آیا نگاه التماس‌آمیز آقای روحانی به پادشاه ملعون سعودی هم تقصیر دولت قبل بوده؟! همه این موضوعات نتیجه «دیپلماسی التماس و درخواست» از قدرت‌هاست، چیزی که برخلاف اصول و حقوق انقلاب اسلامی ماست.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس بر همین اساس متذکر شد: اگر قرار بود با التماس حق‌مان را بگیریم اصلاً رژیم منحوس پهلوی سرنگون نمی‌شد، اگر قرار بود با التماس حق‌مان را بگیریم، اساساً دفاع مقدس با پیروزی رزمندگان جمهوری اسلامی خاتمه پیدا نمی‌کرد، اگر قرار بود با التماس حق‌مان را بگیریم، اساساً‌ در طول این سال‌ها توطئه‌های آمریکا به ثمر می‌نشست، ما همیشه با اقتدار، صلابت، منطق، مقاومت و ایستادگی روی اصول‌مان حق‌مان را گرفته‌ایم از این به بعد هم تنها راه حل همین است.

وی همچنین گفت: حرف‌های دولت درباره غارت 2 میلیارد دلاری اموال ایران جواب و پاسخ برای سؤالاتی که در اذهان عمومی شکل گرفته، نمی‌شود، اتفاقی که 33 سال قبل افتاده و هیچ ربطی به جمهوری اسلامی ایران نداشته است، حکم اولیه برداشت 2 میلیارد دلار در دولت آقای خاتمی صادر شده و در حال طی مسیر خودش بوده است، لذا اگر هم اشکالی وجود دارد به همان حکم اولیه اشکال وجود دارد، این موارد بیشتر انفعال است و متأسفانه همچنان دولتمردان به جای درشت‌گویی در برابر استکبار جهانی و درست‌گویی در برابر ملت ایران، درشت‌گویی در برابر منتقدان داخلی و نازگویی و محبت در برابر جریان استکبار را انتخاب کردند.

رسایی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل حاکم بودن دیپلماسی التماسی، آمریکایی‌ها در آینده بیش از این دست در جیب ملت ما خواهند کرد، اینکه دولت فعلی همه مشکلات کشور را گردن دولت قبل بیندازد، پاسخ کهنه و چندش‌آوری شده و دیگر برای مردم قانع‌کننده نیست، دولتی‌ها باید بگردند بهانه جدیدی پیدا کنند، چون آن دولت قبل شاید تا چند ماه دیگر شد دولت وقت.

 

منبع:فارس