هیچ زنی در مجلس به قاضی‌پور اعتراض نکرد
با وجود جنجال‌های فراوانی که فیلم منتشر شده از نادر قاضی‌پور به راه انداخته بود و برخی معتقد بودند که اعتبارنامه وی بخاطر استفاده از ادبیات رکیک در آن فیلم نباید تأیید شود، دیروز اعتبارنامه قاضی‌پور تأیید شد.

اعتبارنامه قاضی‌پور تأیید شد

روزنامه «قانون» در مطلبی با عنوان «پیروزی نادرخان» نوشته است: سیدمهدی مقدسی، حسین نیازآذری، فرهاد فلاحتی، سیدکاظم دلخوش، ژرژیک آبرامیان، محمدصادق حسنی، محمد خالقی، محسن علیجانی زمانی، مهرداد لاهوتی، محمدرضا تابش، محمد محمودی، صدیف بدری، ناهید تاج‌الدین، محمدقسیم عثمانی، سید علاءالدین خادم، بشیر خالقی، سید محمدجواد ابطحی و مجید ناصری‌نژاد؛ این اسامی‌ نمایندگانی است که دیروز اعتبارنامه کسی را تصویب کردند که خشم بسیاری از مردم را برانگیخته بود!

در این لیست، بزرگانی از اصلاحات نیز حضور دارند و بیشتر افراد حاضر در شعبه یک که قاضی‌پور را به عنوان نماینده تأیید کردند، اصلاح‌طلب هستند. هرچند که برخی از این نمایندگان در گفت‌وگو با «قانون» مدعی بودند که از ماجرا اطلاعی ندارند! و عده‌ای نیز می‌گفتند که باید اعتراضی به روند تصویب اعتبارنامه می‌شد تا ما بررسی می‌کردیم، ولی دست‌کم انتظاری که از این نمایندگان می‌رفت این بود که صدای عموم مردم را بشنوند.

حتی اگر هم به گفته مهرداد‌ لاهوتی که در گفت‌وگو با «قانون» می‌گوید اعتبار قاضی‌پور با رأی حداکثری تصویب شد، نه رای قاطع، ولی ای‌کاش به گونه‌ای برخورد می‌شد که این نماینده متوجه شود که این مجلس با مجلس قبل تفاوت دارد، ولی حیف که نشد!لاهوتی می‌گوید نمایندگان زن مجلس باید اعتراض می‌کردند تا ما رسیدگی کنیم ولی خبری نشد!

 

مزد وحشت!

یکی از نمایندگان زن که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با «قانون» از فشارهایی می‌گوید که در مجلس وجود داشت که جریانی را مقابل نیروی‌هایی قرار دهد که به اقدام قاضی‌پور اعتراض داشتند! بیشتر نمایندگان زن نیز در همین روزهای اولیه کار پاسخگوی تلفن‌های خود نبودند و برخی نیز تا موضوع را می‌شنیدند، مسأله را به بعد موکول می‌کردند و در ادامه نیز پاسخگو نبودند!

به طور حتم تغییر در مجلس با همین مسائل شروع می‌شود و ارتباطی به حضور یک رئیس اصلاح‌طلب در رأس امور ندارد! وقتی نمایندگانی که به تازگی و برای اصلاح امور وارد پارلمان شدند در برابر این مسائل اینگونه عمل می‌کنند، بزرگ‌ترین چهره اصلاحات هم که در رأس امور بنشیند، برخی راه خود را خواهند رفت.

اگر ادعای مطرح شده در رابطه با تهدید نمایندگان و فشار بر آنها برای این تصمیم، صحت داشته باشد، باید پرسید که چه تضمینی وجود دارد که نمایندگان مجلس دهم در ادامه راه نیز با فشارهای گوناگون بر سر مسائل اصلی کشور، وا ندهند و مصالح ملی را فدای این بازی‌های سیاسی نکنند؟! امیدواریم در این مسیر دیگر شاهد این اقدامات نباشیم.


منبع: روزنامه قانون