برداشتن گشت ارشاد شاه کلید رئیس جمهور شدن
فرمانده نیروی انتظامی با انتقاد از برخی از شعارهای انتخاباتی درباره حذف گشت ارشاد گفت: امروز هر کسی می‌خواهد نماینده مجلس یا رئیس جمهور شود همین شعار را می‌دهد.

اشتری: هر کس می‌خواهد رئیس جمهور یا نماینده شود می‌گوید گشت ارشاد را برمی‌داریم

 سردار حسین اشتری در نخستین جشنواره چادرهای آسمانی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: ناجا بر اساس وظیفه ذاتی خود و بر اساس قانون، حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، کرامت انسانی و امنیت مردم است. پلیس خود را حافظ امنیت خواهران، مادران و مردان جامعه می‌داند و منظور ما از تأمین امنیت یعنی تأمین آن در تمام ابعاد اعم از اخلاقی و اجتماعی است.فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه تأمین آرامش، نظم و امنیت جامعه وظیفه ناجاست، اظهار کرد: در همین راستا ما موظفیم تا امنیت تمام اقشار جامعه با هر مذهب و تفکری را تأمین و از آن پاسداری کنیم.

 

باید زنان جامعه احساس امنیت کنند

سردار اشتری با تاکید بر اینکه باید زنان جامعه ما احساس امنیت داشته باشند، گفت: اگر در جامعه ما یک خانمی در هر ساعت از شبانه روز و تنها بخواهد از یک نقطه شهر به نقطه دیگر یا حتی از یک نقطه کشور به نقطه دیگر برود باید امنیتش تأمین شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا در برخورد با ناهنجاری‌ها بر اساس قانون عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: هدف از این اقدام نیز ایجاد امنیت و آرامش برای تمام اقشار جامعه یعنی زنان، مردان و کودکان است.

سردار اشتری ادامه داد: اگر افرادی هر چند اندک حقوق مردم را در نظر نگیرند و از قانون سرپیچی کنند و کسی هم با آنان برخورد نکند این در حقیقت ظلم به دیگر افراد جامعه است. مانند فردی که از چراغ قرمز عبور می‌کند و باعث تصادف یا اخلال در ترافیک می‌شود و دیگران را نیز در خیابان به زحمت می‌اندازد.

فرمانده ناجا اضافه کرد: اگر پلیس به یک شهروند تذکر می‌دهد این تذکر در مرحله اول برای جامعه و بعد برای خود آن شخص است. جامعه ما یک جامعه دینی و متدین است.

 

قاطبه زنان ما عفیف و با حجابند

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه زنان کشور ما زنانی عفیف و با حجاب هستند، اظهار کرد: قاطبه مردم ما همینطور هستند. زنان ما در تمام عرصه‌ها پا به پای مردان و حتی در بسیاری از مقاطع بیشتر از مردان برای دفاع از نظام و انقلاب حضور داشته‌اند و حالا اگر عده‌ای به دلیل آشنا نبودن با احکام و حقوق و مقررات تخلفی را انجام می‌دهند باید به آنان تذکر داد.

سردار اشتری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص به ناجا نیست ادامه داد: تمام دستگاه‌ها در این زمینه مسئولیت دارند و حتی مردم نیز در این زمینه مسئولند که البته حدود آن مشخص شده و تذکر باید لسانی باشد.

وی ادامه داد: تمام اینها با هدف تأمین نظم، امنیت و آرامش جامعه انجام می‌شود و اقدام دستگاه ها نیز نه برای ارائه آمار و گزارش عملکرد بلکه برای مردم و جامعه است. همانطور که اگر پلیس خودروی متخلفی را در اتوبان توقیف کند ممکن است ابتدا راننده ناراحت شود اما اگر بداند از چه تخلفی و حادثه‌ای پیشگیری شده قطعا قدردان پلیس خواهد بود.

 

ناجا با 21 وظیفه در قانون عفاف و حجاب مسئولیت دارد

وی با اشاره به تصویب قانون عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: 26 دستگاه در این قانون مسئولند و این شورا برای عفاف و حجاب 31 مصوبه دارد. ناجا هم با 21 وظیفه یکی از این دستگاه‌هاست و کارهایی که انجام می‌دهد بر اساس قانون است.

سردار اشتری با اشاره به اقدامات صلبی پلیس در حوزه عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: در بخش صلبی ما حتی شاید 10 درصد از کارهایی که بر عهده‌مان گذاشته شده را نتوانسته‌ایم انجام دهیم البته اقدامات فرهنگی نیز انجام شده اما آنچه که بیشتر در مورد ناجا جلوه می‌کند گشت ارشاد است.

 

هر کسی می‌خواهد رئیس جمهور یا نماینده مجلس شود شعار برداشتن گشت ارشاد می‌دهد

فرمانده ناجا ادامه داد: امروز هر کسی که می‌خواهد حتی از یک شهرستان نماینده مجلس شود می‌گوید گشت ارشاد را بر می‌دارم هر کسی هم که می‌خواهد رئیس جمهور شود همین شعار را می‌دهد اما مگر گشت ارشاد برداشتنی است. قانون را تغییر دهید این ایرادی ندارد. اما ما نمی‌توانیم خلاف قانون کاری را انجام دهیم.

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی بعد اجتماعی و مردم محوری ‌اش بیش از سایر دستگاه‌هاست، ادامه داد: خدماتی هم که از سوی ناجا ارائه می‌شود از دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها بالاتر است.

وی با بیان اینکه معتقدیم پیشگیری همواره بهتر از اقدام است، افزود: فرهنگ حجاب و عفاف نیز باید از خانواده شروع شده و در مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر دستگاه‌ها نیز ترویج شود و ناجا به عنوان آخرین مرحله وارد شود. اما هیچ کس وظیفه‌اش را انجام نداده و این ما هستیم که به وظیفه خود عمل می‌کنیم.

سردار اشتری ادامه داد: آنچه که ما انجام می‌دهیم بر اساس خواست و مطالبه مردم است و مردم در تماس با ما از ما تقاضا می‌کنند که به داد ما برسید و این مشکل برای ما پیش آمده.

وی افزود: عمده خانم‌ها و زنان در کشور ما حجاب و عفاف دارند البته چادر بحث دیگری است که باید برای آن فرهنگ سازی کرد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه عدم رعایت مسائل شرعی و دینی در برخی از خانواده‌ها نیز مشکل ساز شده و دامن آنان را می‌گیرد، تصریح کرد: خود پدر خانواده به ما گفته‌ است که ما اشتباه کردیم و ماهواره را به خانه آورده‌ایم. همین شبکه‌های اجتماعی نیز که ورود به آن برای هر کسی آسان شده مشکلاتی را به وجود آورده ما باید از تکنولوژی روز برای پیشرفت جامعه استفاده کنیم و متاسفانه در خانواده‌هایی که موازین شرعی و اسلامی را رعایت نمی کنند اتفاقاتی رخ می‌دهد که گفتنش برای ما سخت است.

در نخستین جشنواره چادرهای آسمانی از شماری از بانوان فعال در حوزه عفاف و حجاب تقدیر شد. همچنین سردار احمدرضا رادان رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ناجا، سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا، سردار جزایری معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، حجت الاسلام مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و دیگر مسئولان حضور داشتند.

 

منبع: ایسنا