ادعای مضحک روزنامه عربستانی علیه ایران
یک روزنامه چاپ عربستان مدعی شده است که ایران برای ترور سفیر عربستان در عراق برنامه‌ریزی کرده است.

ترور سفیر عربستان در عراق با برنامه‌ریزی ایران

 در ادامه تلاش‌های عربستان سعودی برای مقابله با ایران در فضای آشوب‌زده خاورمیانه و در کنار اقدامات رسمی این کشور به صورت جنگ نیابتی علیه ایران، دستگاه جنگ روانی سعودی‌ها نیز همچنان مشغول و پر تلاش به نظر می رسد. در آخرین نمونه از این تلاش‌ها، روزنامه «الشرق الاوسط» ادعایی مضحک در مورد تلاش و توطئه ایران برای ترور سفیر عربستان با استفاده از آر.پی.جی را مطرح کرده است!

روزنامه «الشرق الاوسط» امروز در مطلبی عنوان کرده است، ایران در حال توطئه برای به قتل رساندن و ترور سفیر عربستان در عراق «طامر السحبان» در خودروی وی و  با استفاده از سلاح آر.پی.جی است.

این روزنامه به نقل از «منابع مطلع» نوشته که شاخه نظامی شیعیان در عربستان سه طرح و نقشه برای این حمله در نظر دارد و این گروه‌ها مستقیم مرتبط با ایران هستند. به ادعای این روزنامه از این گروه‌های نظامی شیعه، یکی «گردان خراسان» و دیگری گروهی مربوط به نیروهای «ابوالفضل العباس» است.

این «منبع آگاه» به گفته الشرق الاوسط، تلفنی گفته است که این نیروها البته با یکدیگر تفاوت دارند؛ اما قرار است عملیات ترور به زودی صورت پذیرد! وی تشریح کرده که نقشه گردان خراسان مخفیانه مانده، ولی طرح و نقشه نیروهای ابوالفضل العباس چند روز قبل لو رفته است!

این روزنامه همچنین به نقل از یک مقام امنیتی عراق - که نام وی را نیز ذکر نکرده - عنوان کرده است، یکی از این طرح‌ها شامل خلاص شدن از شر سفیر عربستان در عراق و تحرکات وی علیه ایران و طرفداران این کشور است که همچنین به قصد ایجاد چالش در روابط عراق و عربستان صورت می‌پذیرد.

این مقام امنیتی همچنین ظاهرا به این روزنامه گفته است که نیروهای امنیتی عراق قادر به رصد این گروه‌ها و شناسایی طرح‌های آنها از طریق مکالمات تلفنی با کارمندان فرودگاه بین‌المللی بغداد هستند. به گفته وی، این افراد عضوی از گروه گردان خراسان بوده و همه اطلاعات سفرهای سفیر عربستان به بغداد را در اختیار این گروه قرار می‌دهد!

این مقام امنیتی تشریح کرده که طرح ترور شامل مسدود و متوقف کردن اتومبیل حامل سفیر عربستان و سپس حمله به آن از طریق آر.پی.جی است، زیرا این اتومبیل ضد گلوله است. سپس قرار است اتومبیل‌های استفاده شده در این عملیات به منطقه‌ای سنی‌نشین در بغداد منتقل شده تا مسئولیت این ترور به گردن تروریست‌های داعش انداخته شود!

نکته جالب اینکه الشرق الاوسط ادعا کرده است که این اطلاعات از طریق دستگیری یکی از اعضای وابسته به گردان خراسان به دست آمده. این فرد به گفته روزنامه اعتراف کرده است که عملیات ترور توسط یکی از افسران ارشد ایرانی طراحی شده و خود وی بر این عملیات نظارت خواهد کرد.

اما منبع مطلع به الشرق الاوسط گفته است که این فرد دستگیر شده بعدا از سوی قاضی دادگاه و به دلیل عدم مستندات محکم و قوی و «نفوذ گردان خراسان» در وزارت کشور عراق آزاد شده است!

کاملا مشخص است که عملیات جنگ روانی و رسانه‌ای عربستان علیه ایران اکنون ابعاد تازه‌تری به خود گرفته و کار را تا خیالبافی‌های مضحک پیش برده است. جالب‌تر از همه این‌که اکنون گویا سفیر عربستان سعودی، بنا بر این توهمات، درخواست یک فروند بالگرد برای جابجایی در بغداد کرده است!

 

منبع: ایسنا