دختران جوانی که به سینه خود هاشمی ٢٠٠٥ نوشته اند و رقصیدند
مصباحی‌مقدم درباره دور دوم انتخابات سال ٨٤ گفت: در انتخابات دوره دوم ستادهای ایشان رفتارهایی نشان دادند که هیچ در شأن ایشان نبود و البته خلاف انتظار ما نیز بود، دختران جوانی که به سینه خود هاشمی ٢٠٠٥ نوشته و در محل ستادهای ایشان رقص و پایکوبی داشتند.

ماجرای هاشمی 2005 و رقص در ستاد آیت‌ الله! 

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، در تشریح مواضع جامعه روحانیت مبارز در قبال هاشمی‌رفسنجانی در سال ٨٤ و بعد از آن گفت: در دور اول انتخابات ٨٤، جامعه روحانیت مبارز رسما از ایشان حمایت و دور دوم سکوت کرد. وی افزود: علت سکوت هم رفتارهای انتخاباتی حامیان ایشان بود. خاطرم هست دور اول بین هاشمی و احمدی‌نژاد رأی‌گیری کردیم و آقای هاشمی رأی قاطعی آوردند - با اینکه برای اعلام حمایت نیازمند رأی دوسوم بودیم - و در پی این رأی قاطع اعلام کردیم که جامعه روحانیت از آقای هاشمی حمایت می‌کند.

مصباحی‌مقدم درباره دور دوم انتخابات سال ٨٤ گفت: در انتخابات دوره دوم ستادهای ایشان رفتارهایی نشان دادند که هیچ در شأن ایشان نبود و البته خلاف انتظار ما نیز بود، دختران جوانی که به سینه خود هاشمی ٢٠٠٥ نوشته و در محل ستادهای ایشان رقص و پایکوبی داشتند.

او در‌این‌باره ادامه داد: یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز که در دور اول بسیار داغ از ایشان حمایت کرده بود، برای دور دوم اعلام کرد که دیگر حمایت نمی‌کند، علت را جویا شدم، گفتند یکی از شب‌های تبلیغات به تماشای تبلیغات رفته و از نزدیک مسائلی را در ستاد انتخاباتی فرشته دیده است.

مصباحی‌مقدم درباره این موضوع گفت: آقای مهدوی هم در دوره دوم از نوع رفتار آقای هاشمی و طرفداران ایشان رنجیده‌خاطر بود و همین موجب شد که به اکثریت نسبی در حمایت از ایشان نرسیم و البته از آقای احمدی‌نژاد هم حمایت نکردیم. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: از این به بعد هم آقای هاشمی در جلسات ما شرکت نکردند و ما هم انگیزه قوی و لازم برای رفتن به دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تشکیل جلسه در آنجا را پیدا نکردیم.

او درباره علت حضور‌نیافتن ناطق‌نوری در جلسات جامعه روحانیت مبارز گفت: درباره آقای ناطق‌نوری البته موضوع متفاوت است؛ فقط قهر خودش بود. مصباحی‌مقدم در‌این‌باره ادامه داد: در مناظرات انتخاباتی سال ٨٨ نسبت به ایشان بی‌حرمتی شد و ایشان انتظار داشت جامعه روحانیت مبارز نسبت به این مسئله یک واکنش جدی نشان دهد و در پی تحقق‌نیافتن این انتظار، ایشان رنجیده‌خاطر شد.

مصباحی‌مقدم درباره این موضوع تأکید کرد: به صورت خصوصی آیت‌الله مهدوی‌کنی نسبت به این واکنش‌ها و رفتارها در نخستین جلسه واکنش نشان داد؛ حضوری و خصوصی هم به ایشان اعتراض کردند؛ اما بازتاب عمومی پیدا نکرد. او در پاسخ به اینکه «چرا این تذکر هرگز رسانه‌ای نشد؟» گفت: شاید علتش این بود که اگر واکنش رسمی و عمومی این‌چنینی نشان داده می‌شد، بر نتیجه انتخابات اثرگذار بود.

 

منبع:  روزنامه شرق