علم الهدی: بی‌ حجابی قابل تحمل نیست
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مسئله بی‌حجابی در حکومت ولایی و با وجود این تعداد عظیم شهید حتی به اندازه کم نیز قابل قبول و تحمل نیست.

بی‌حجابی غیر قابل تحمل است

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر یکشنبه در آئین پایانی جشنواره مفلحون که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، با بیان اینکه اصل و ریشه رستگاری در قرآن به دو صورت آمده‌است، اظهار کرد: در مواردی مانند فلاح و رستگاری با کلمه "شاید" بیان شده‌است که نمونه‌اش نماز خواندن است، اما در مواردی فلاح و رستگاری، تضمین شده‌ است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از جمله اعمالی است که با آن فلاح و رستگاری تضمین شده‌ است.

نماینده ولی فقیه در خراسان با تاکید به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از امتحان بندگی خدا، حفظ ارزش‌های دین و عشق و علاقه به تمام مقدسات دینی گذر کرده، قبول شده‌ و به همین دلیل فلاحت و رستگاری آن تضمین شده‌است، عنوان کرد: خداوند فلاح و رستگاری را برای سوژه‌هایی که عنصر آزمایش و قبولی دارند، تضمین کرده‌ است.

وی با بیان اینکه یک هزارم فساد رژیم قبلی در بی‌حجابی اکنون وجود ندارد، تصریح کرد: مسئله بی‌حجابی در حکومت ولایی و با وجود این تعداد عظیم شهید حتی به اندازه کم نیز قابل قبول و تحمل نیست اما اوضاع فساد بدتر نشده‌ است و خدا را شاکر هستیم که فساد در حال توسعه نیست.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه در نزد امام حسین بالاترین معروف و زشت ترین منکر، مسئله سیاست بود، عنوان کرد: ایشان تشکیل حکومت عادله و مبتنی بر نظام ولایی و دینی را بالاترین معروف معرفی کردند و از این رو هر چقدر جامعه را به سمت اطاعت از ولایت پیش ببریم امر به معروف بهتری انجام داده‌ایم.

وی بالاترین امر در مسئله امر به معروف و نهی از منکر را سیاست دانست و ادامه داد: حاکمیت فساد سیاسی بر جامعه بزرگترین و زشت‌ترین منکر است که سیدالشهدا(ع) برای آن قیام کردند.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: عده‌ای دم از خدا و پیغمبر و دین می‌زنند و خود را به پیروان اهل بیت منتصب می‌کنند، اما از مقابله با دشمن خدا فاصله می‌گیرند و این افراد مصداق کسانی هستند که ضد قیام امام حسین (ع) عمل کردند.

امام جمعه مشهد سخیف‌ترین منکر را هدف قرار دادن نظام ولایی توسط بعضی از جریان‌ها تلقی و اظهار کرد: عده‌ای به عنوان نوگرایی، اصلاح طلبی و حرکت خاص سیاسی نظام ولایی را هدف تهاجمات و تخریب‌های خود قرار می‌دهند که این مسئله بسیار خطرناک است.

وی در ادامه افزود: بالاترین معروف این است که مردم را به سمت حکومت ولایی سوق دهیم و در تشدید، تثبیت و توسعه قدرت ولایی در سیاست داخلی و خارجی اقدام کنیم.

آیت الله علم الهدی خانواده را یکی از ابزار تحقق امر به معروف دانست و با بیان اینکه امام حسین(ع) این مهم را ثابت کردند، تصریح کرد: امام حسین(ع) نشان دادند که در کیفیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر هیچ مرزی وجود ندارد و حتی آنجایی که پای خانواده و عزیزانش در میان بود باز هم امربه معروف را انجام دادند.

وی  جشنواره مفلحون را نمونه‌ای از مانور عظیم نظارت دینی و ملی در راستای امر به معروف و نهی از منکر عنوان و اظهار کرد: در کل امت اسلامی، وجود سیدالشهدا به عنوان بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر است، که نشانگر و نمایشگر کیفیت امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه مشهد برگزاری جشنواره مفلحون را نیک تلقی کرد و افزود: نتیجه این جشنواره، مشخص می‌کند لشکر امر به معروف سپاه قطعی امام زمان(عج) است که ما باید این امر را به صورت روز افزون به رخ جامعه بکشیم و آمار خود را نشان دهیم.

 

منبع: خبرگزاری مهر