روزنامه فرامنطقه‌ای الحيات نوشت: پادشاه عربستان از رئيس جمهور آمريكا خواسته است تا مشاركت جدی در حل مسئله فلسطين داشته باشد و در صورت لزوم به تحميل راه حل روی آورد.
 
به گزارش فارس، روزنامه الحیات به نقل از منابع آگاه كه خواست نامشان فاش نشود، نوشت كه ملك عبدالله بن عبدالعزیز در جریان سفر اخیر باراك اوباما به ریاض از وی خواسته است تا مشاركت جدی در حل مسئله فلسطین داشته باشد و در صورت لزوم به تحمیل راه حل روی آورد.
به نوشته این روزنامه، ملك عبدالله هشدار داده است كه صبر اعراب در قبال توقف روند صلح خاورمیانه بسر رسیده است و ارائه طرح صلح عربی در سال 2002 در نتیجه ضعف اعراب نبوده است بلكه آنها خواهان صلح هستند و تمایل صادقانه به تحقق صلح و زندگی مسالمت آمیز دارند.
الحیات همچنین نوشت كه ملك عبدالله به اوباما گفته است كه آمریكا با جدیت در راه‌ حل‌های مطرح شده در رابطه با پایان درگیری عربی و اسرائیلی مشاركت ندارد و تأكید كرده است كه حل مسئله فلسطین كلید حل همه مسائل منطقه است.
ملك عبدالله از سال 2002 طرح صلح عربی را ارائه داده است كه خواهان عادی سازی روابط اسرائیل با كشورهای عربی در قابل عقب‌نشینی از اراضی اشغالی سال 1967 است.
اوباما چهارشنبه گذشته برای نخستین بار پس از عهده‌داری منصب ریاست جمهوری آمریكا به ریاض و سپس به قاهره سفر كرد و در دانشگاه قاهره خطاب به جهان اسلام به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news