پیش بینی رفسنجانی درباره انتخابات سال 96
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در این مصاحبه همچنین گفت که وضعیت رای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ از همه کاندیداهای احتمالی «بهتر است» و رای او «كاملا تضمین شده است».

رای روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ تضمین شده است

 اکبر هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با شماره روز دوشنبه ۱۰ آبان روزنامه «اعتماد» چاپ تهران همچنین گفت که «ردصلاحیت‌ها مسیر انتخاب مردم» در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال گذشته را «تغییر داد» و «آنچه مردم می‌خواستند، غیر از این بود». وی با اشاره به نتایج توافق اتمی وین گفت «ما اطمینان و سند داشتیم» كه طرف غربی قصد دارد، ایران را مانند عراق به مرحله نفت در برابر غذا برساند.

 آقای رفسنجانی تاکید کرد که اسراییل، جمهوریخواهان آمریکا، برخی کشورهای عربی و همچنین «تندروها» در داخل ایران از توافق اتمی وین «عصبانی هستند، چون كار خیلی بزرگی شد». رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت هدف مخالفان دولت از حملات علیه موضوع توافق اتمی وین این است که حسن روحانی «شکست بخورد» و «خودشان بیایند».وی اضافه کرد: «رسانه‌ها و تریبون‌ها دست مخالفان سیاسی دولت است كه هر چه می‌خواهند، می‌گویند و یك عده هم چشم بسته و گوش باز قبول می‌كنند».

 رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در این مصاحبه همچنین گفت که وضعیت رای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ از همه کاندیداهای احتمالی «بهتر است» و رای او «كاملا تضمین شده است». آقای رفسنجانی بدون اشاره به شواهدی تاکید کرد: «اكثر كسانی كه به آقای روحانی رای دادند، از انتخاب خود راضی هستند».

 وی درباره دلیل «منع» محمود احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: «چون دوستان قدیمی‌شان مخالف شدند. اصولگرایانی كه از ایشان حمایت و تقدیس می‌كردند، برائت جستند».

 رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از این نیز پیش‌بینی کرده بود که حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ انتخاب خواهد شد و در دور بعد «شجاع‌تر کارهایش را انجام می‌دهد» و «گام بلندی» را بر می‌دارد.

 برخی از رسانه‌ها و شخصیت‌های اصولگرا اعلام کرده‌اند که ریاست جمهوری حسن روحانی، یک دوره‌ای خواهد بود و او سال آینده انتخاب نخواهد شد.

 تحولات جامعه «ایجاب می‌كرد نیروهایی با تفكرات امروزی‌تر و متناسب با شرایط فعلی دنیا و جامعه » در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شوند و «تغییرات و تجدید قوایی متناسب با زمان بشود» كه این اتفاق نیفتاد.

 آقای هاشمی رفسنجانی در این مصاحبه گفت که در انتخابات مجلس خبرگان رهبری «ردصلاحیت‌ها مسیر انتخاب مردم را تغییر داد».

 به گفته وی، تحولات جامعه «ایجاب می‌كرد نیروهایی با تفكرات امروزی‌تر و متناسب با شرایط فعلی دنیا و جامعه » در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شوند و «تغییرات و تجدید قوایی متناسب با زمان بشود» كه این اتفاق نیفتاد.

 رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که به اعضای فعلی مجلس خبرگان رهبری انتقادی ندارد اما «آنچه مردم می‌خواستند، غیر از این بود».

 آقای رفسنجانی گفت: «آنچه می‌خواستیم، اتفاق نیفتاد. ولی همین خبرگانی هم كه الان هستند، اگر اتفاقی بیفتد، می‌توانند وظیفه‌شان را انجام دهند. منتها ممكن است در آن سلیقه دیگری باشد».وی همچنین گفت که شیوه برخورد با حسن خمینی نوه آیت الله خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری « قابل قبول» نبود.

 

منبع: جام نیوز