صادق زیبا کلام: «ما هندی‌ها را در زمان نادرشاه قتل عام کردیم، در زمان آقامحمدخان مردم قفقاز را قتل عام کردیم. پس اول از همه باید از روی پرچم جمهوری اسلامی ایران راه برویم که در گذشته جنایت کرده است»
صادق زیبا کلام: «ما هندی‌ها را در زمان نادرشاه قتل عام کردیم، در زمان آقامحمدخان مردم قفقاز را قتل عام کردیم. پس اول از همه باید از روی پرچم جمهوری اسلامی ایران راه برویم که در گذشته جنایت کرده است»

صحبت های جنجالی زیبا کلام درگفتگو با شبکه من‌وتو

 اخیرا فیلمی از حرکات عجیب و غریب صادق زیباکلام در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد این فعال اصلاح طلب دست به هرکاری می‌زند تا از روی پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا رد نشود!  این اقدام زیباکلام توجه رسانه‌های ضدانقلاب به‌ویژه رسانه‌های صهیونیستی را به خود جلب کرد و تعریف و تمجید آنها را به همراه داشت.

روزنامه صهیونیستی "جوییش پرس" با استقبال از حرکت زیباکلام، نوشت: «در حالی‌که رژیم کنونی ایران، اسرائیل را تهدید به نابودی می‌کند اما هنوز اشخاص سلیمی هستند که قدر این روابط را دانسته و آن روزها ‌را به‌خاطر می‌آورند. برای زیباکلام آرزوی سلامتی و آرزوی مودت و متحد شدن مجدد تهران و تل‌آویو را می‌کنیم.»

 وی در گفتگو با مسیح علینژاد، خبرنگار شبکه انگلیسی من و تو، برای اقدام خود توضیحاتی داده است که در ادامه ملاحظه می‌کنید.

 

 

 زیباکلام با تغافل از این واقعیت که مردم انقلابی ایران به‌خاطر نفرت زیاد از دولت جنایتکار آمریکا به‌عنوان سردمدار كفر و پایه‌ریز و نگهدارنده سیستم ظالم دنیای جدید، پرچم آمریکا را به آتش می‌کشند، در این گفتگو مدعی شد: «اگر قرار است به خاطر جنایاتی که آمریکا کرده پرچم آن‌ها را لگد کنیم، روس‎ها که خیلی بیشتر از آمریکایی‌ها جنایت کرده‌اند؛ آلمانی‎‌ها که خیلی بیشتر از روس‌ها جنایت کرده‌اند و انگلیسی‌ها بیشتر از آن‌ها جنایت کرده‌اند. بنابراین اگر قرار است پرچم کشورها را به‌خاطر جنایاتی که در طول تاریخ کرده‌اند لگدمال کنیم، باید یک لیست بلندبالایی تهیه و از روی آن‌ها عبور کنیم.»

 این فعال اصلاح طلب که با عنوان استاد تمام دانشکده حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه تهران فعالیت می‌کند، در ادامه بدون اینکه توضیح دهد جنایات سلسله‌های منقرض‌شده پادشاهی در طول تاریخ چه ربطی به حکومت جمهوری اسلامی ایران دارد، گفت: «اگر لگدمال کردن پرچم یک کشور به‌خاطر جنایت آن‌ها باشد، کی هست که جنایت نکرده باشد؟ خود ایران... ما هندی‌ها را در زمان نادرشاه قتل عام کردیم؛ در زمان آقامحمدخان مردم قفقاز را قتل عام کردیم. پس اول از همه باید از روی پرچم جمهوری اسلامی ایران راه برویم که در گذشته جنایت کرده است»

 داریوش سجادی اصلاح طلب مقیم آمریکا در واکنش به خودداری صادق زیبا کلام از پا گذاشتن روی پرچم آمریکا و اسرائیل، مطلبی را با عنوان "کاسه‌های داغ‌تر از آش!" در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده است که در ادامه متن کامل آن را می‌خوانیم:

آقای زیباکلام فرموده‌اند: پرچم یک کشور را آتش زدن و لگد کردن خطا هست و توهین به آن ملت محسوب می‌شود.

خدمت آن بزرگواران محترم عارضم:

خیر دوستان عزیز!

متاسفانه شناخت‌تان از آمریکا و آمریکائیان و فرهنگ آمریکائی به‌غایت نحیف است.احترام و پرچم و افتخار و عرق ملی نزد آمریکائیان با آنچه شمایان مراد می‌فرمائید متفاوت است.به‌قول «ریچارد نیکسون» در آمریکا پول همه‌چیز نیست بلکه تنها چیز است. لذا پرچم و شرف و ملیت و کذاوکذا جمله‌گی ذیل مناسبات پول‌سالارانه آمریکائی معنا می‌شوند.بدین اعتبار زیباکلامان مزبور چندان دل‌نگران بی‌احترامی به پرچم آمریکا نباشند.

نشان به آن نشان که همین روز گذشته و همان آمریکائیان مزبور، رغم استنباط و شناخت رقیق «زیباکلامان مزبور» در اعتراض به ریاست‌جمهوری ترامپ «پرچم» کشور خود را سوزاندند و بر خلاف تصور آن بخش از ایرانیان «آمریکائی‌تر از آمریکائیان» هیچ اتفاق خاصی هم نیفتاد و زندگی کماکان در آمریکا ادامه دارد!

 آقایان فراموش کرده‌اند که سال ۵۸ بالاتر از آتش زدن پرچم آمریکا، این سفارتخانه ایشان بود که در تهران توسط دانشجویان تسخیر شد و دیپلمات‌هایشان ۴۴۴ روز بازداشت شدند و زمین و زمان به فریاد درآمد که ایهاالناس به داد برسید و چه نشسته‌اید که بر خلاف کنوانسیون وین به منزلت و شخصیت و اعتبار سفارت آمریکا که حکم خاک آمریکا را دارد بی‌احترامی شد!

اما ندیدند یا خود را به ندیدن می‌زنند که همان آمریکائی که می‌فرمودند در ماجرای اشغال سفارت مورد بی‌احترامی قرار گرفته، چگونه ۶ سال بعد دزدانه "رابرت مک فارلین" مشاور امنیت ملی رئیس جمهورشان را با هیأتی همراه و با اسم مستعار و کیک و بستنی به ایران فرستادند تا از مملکتی که متهم به بی‌احترامی به ایشان بوده، تکدی محبت و مساعدت به‌منظور آزادی گروگان‌هایشان در لبنان نمایند!حکایت ایشان حکایت کاسه‌های داغ‌تر از آش است!

****************************************

 توضیح صادق زیباکلام درباره لگدمال نکردن پرچم آمریکا

توضیح درباره فایل تصویری: این فایل تصویری از دو قسمت تشکیل شده است، قسمت اول مربوط به برنامه تلویزیونی کنکاش است که در تاریخ ۷اردیبهشت۹۱ با موضوع دیپلماسی عمومی از شبکه جام جم جمهوری اسلامی ایران پخش شد. قسمت دوم مربوط به ویدئویی است که در هنگام ورود اینجانب به دانشگاه آزاد واحد مشهد در تاریخ ۱۲آبان۹۵ از اینجانب ضبط و در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.  

  

منبع: جام نیوز