آقای روحانی دیر بود اما قابل ستایش بود
رئیس کمیسیون برجام در مجلس نهم با اشاره به اظهارات امروز رئیس‌جمهور نوشت: این اذعان صریح به بدعهدی مقامات آمریکا گرچه دیرهنگام بود اما قابل ستایش و مورد حمایت ماست.

رفتار روحانی قابل ستایش است

 علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون برجام در مجلس نهم و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نسبت اظهارات امروز حجت الاسلام روحانی در مجلس واکنش نشان داد.

 

متن یادداشت زاکانی بدین شرح است:

 

هوالحکیم

 

امروز آقای روحانی در مجلس گفتند که مصوبه اخیر کنگره آمریکا و امضای احتمالی اوباما پای آن ناقض برجام و اجرای آن نیز نقض فاحش برجام است. این اذعان صریح به بدعهدی مقامات آمریکا گرچه دیرهنگام بود اما قابل ستایش و مورد حمایت ماست.

 

بیش از یک سال قبل در گزارش کمیسیون برجام آمده بود: «برجام در برخی مواد کلیدی مبتنی بر عدم اعتماد به آمریکا بنا نهاده نشده است. متن برجام اساساً بر این مبنا بنا شده که آمریکا اراده‌ای برای اقدام خصمانه علیه ایران نخواهد داشت یا گویا اقدام به این امور هزینه سیاسی برای دولت آمریکا در پی داشته و او را منع می کند درحالی‌که اساساً آمریکا در سوابق تصمیمات یک‌جانبه خود در جهان نشان داده است که براساس منافعش عمل خواهد کرد.»

 

لذا معتقدم رسیدن به نتیجه مبارک امروز می‌توانست با هزینه‌های بسیار کمتری برای ملت ایران محقق شود که متاسفانه اعتماد اولیه به دشمن و تعجیل در رسیدن به توافق مانع از آن شد.

 

اکنون مردم ایران منتظرند تا وعده رئیس‌جمهور محترم مبنی بر پاسخ قاطع به آمریکا را در مقام اقدام و عمل ببینند و پس از آن تمام تمرکز دولت معطوف به حل مشکلات اقتصادی خصوصا بیکاری از مسیر تکیه بر توان داخلی و اقتصادمقاومتی گردد.

 

منبع: دانشجو