قضات مشغول مطالعه پرونده کهریزک هستند
وکیل مدافع خانواده یکی از قربانیان حادثه کهریزک آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده را تشریح کرد.

 آخرین وضعیت پرونده قربانیان حادثه کهریزک

مجید میرطاهری در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده تخلفات دادستان سابق تهران در رابطه با بازداشتگاه کهریزک، گفت: طبق آخرین استعلامی که از دادگاه داشته ایم، به ما اعلام کردند که قضات همچنان مشغول مطالعه این پرونده هستند و این مسئله زمان می برد. وی افزود: قرار بود پس از برگزاری سه جلسه، زمان برگزاری جلسه بعدی اعلام شود که تا کنون این اتفاق نیفتاده است و سخنی مبنی بر برگزاری و یا عدم برگزاری جلسه بعدی رسیدگی اعلام نکردند.

وکیل مدافع خانواده یکی از قربانیان حادثه کهریزک در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد بدون اعلام جلسه بعدی، ختم رسیدگی را اعلام کنند؟ گفت: زمانی که پرونده در دادگاه کارکنان دولت مطرح بود هم رویه رسیدگی بسیار طولانی شده بود و قبل از مختومه شدن باید این امر را اعلام کنند که تا کنون شعبه ۲۲دادگاه تجدید نظر این مسئله را اعلام نکرده است.

 پیش از این سعید مرتضوی در پرونده کهریزک که با شکایت اولیای‌دم روح الامینی تشکیل شده بود، تبرئه شد، اما با اعتراض خانواده روح الامینی این پرونده به شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور ارجاع شد. دیوان عالی هم این پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع داده است.

سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی در رابطه با اتهام «معاونت در قتل» (شکایت جدید روح الامینی) و «معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع از طریق امر یا ترغیب ماموران مربوطه به تنظیم گزارش خطاب به خود» (بخش نقض شده رای شعبه ۷۶ در دیوان عالی کشور) تبرئه شده بود. سه شنبه ۹ شهریور نیز اولین جلسه در دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار و رسیدگی به جلسات بعدی موکول شد.

سعید مرتضوی پس از برگزاری جلسه سوم دادگاه، نامه ای با مضمون عذرخواهی از خانواده جان باختگان حادثه کهریزک به ریاست دادگاه تقدیم و در آن از حوادث رقم خورده در تیر ماه ۸۸ ابراز تاسف کرده و از خانواده جانباختگان و ملت ایران عذرخواهی کرد. با این حال وکیل مدافع خانواده روح الامینی پیش از این به مهر گفته بود: در صورت برگزاری جلسه بعدی، پاسخ نامه دادستان سابق از سوی روح الامینی داده خواهد شد.



منبع: مهر