وزیر کشور گوی قبرخواب‌ها را در میدان شهرداری و بهزیستی انداخت
رحمانی‌فضلی درباره گورخواب‌ها گفت: متولی جمع‌آوری متکدیان و گورخواب‌ها شهرداری و وزارت رفاه است و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور عصر امروز در پایان هشتاد و ششمین نشست اعضای شورای اجتماعی در جمع خبرنگاران درباره اقدامات وزارت کشور در زمینه گورخواب‌ها، گفت: سال قبل بخشنامه‌ای کردیم که متولی جمع‌آوری متکدیان و این نوع افراد در جامعه مشخص است؛ شهرداری‌ها و وزارت رفاه یعنی بهزیستی است و الحمدالله توفیقات بسیار خوبی هم در این زمینه انجام شده است، ضمن اینکه درباره معتادان متجاهر هم همکاری بین شهرداری و بهزیستی و ستاد بوده و نیروی انتظامی در این زمینه ایجاد شده است.

 

وی ادامه داد: هفت هزار و 500 نفر اکنون در داخل اماکن ما هستند، شهرداری هم گرمخانه‌های زیادی دارد که کارتون‌خواب ها را جمع‌آوری می‌کند و واقعا هم شهرداری و بهزیستی خدمات خوبی ارائه می‌دهند.

 

وزیر کشور گفت: این نوع موارد به خصوص برمی‌گردد به کسانی که معتادند و اینها حاضر نیستند در گرمخانه‌های اردوگاه‌ها بیایند، بنابراین خودشان فرار می‌کنند و می‌روند به جاهایی که دیده نشوند و گرفتار نشوند.

 

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: قبلا هم شهرداری و هم بهزیستی رسما اعلام کردند که اگر موارد این چنینی داخل شهر است، گزارش دهید و معرفی کنید که اینها را ببرند و در آنجا اقامت دهند.

 

وزیر کشور تاکید کرد: این نوع موارد معمولا کسانی هستند که از ترس بازداشت شدن یا برخورد این جور جاها معمولا می‌روند وگرنه در تهران الان هفت هزار و 500 نفر مشابه اینها که متجاهرین هستند داریم نگهداری می‌کنیم؛ روزانه حدود 15 هزار تومان مخارج اینهاست. هم درمان و هم بستری و به کارهای‌شان رسیدگی می‌شود.

 

وی افزود: خواهش من این است که این نوع مسائلی که در همه جا امکان وقوع آن وجود دارد؛ در خارج از کشور و جاهای مختلف به یک نقطه ضعف نظام و نقطه ضعف مسئولان و دولت و بقیه تبدیل نشود. در مقابل این چند تایی که دیده شد، شما هفت هزار و 500 تا هشت هزار تایی را که دارند پذیرایی می‌شوند و آنهایی که در گرمخانه‌های شهرداری و بهزیستی کارهایی را می‌کنند، ببینید.

 

منبع: دانشجو