ظریف مردانه به اشتباهاتش اقرار کرد
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: اعلام اشتباه آقای ظریف یک مردانگی و شهامت بود؛ باید دیپلمات‌های کشورمان دقت بیشتری انجام می‌دادند که متأسفانه انجام نشد.

اعلام اشتباه آقای ظریف یک مردانگی و شهامت بود

 
حجت‌الاسلام حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در ارزیابی اقرار به‌اشتباه ظریف در کمیسیون امنیت ملی، اظهار داشت: قدر مسلم این مطلب را آقای ظریف اعلام کرده و ما در بررسی نوار آن صحت این موضوع را تائید کردیم. وی با بیان اینکه اعلام اشتباه آقای ظریف یک مردانگی و شهامت بود، افزود: دیپلمات‌های ما باید همواره فرمایشات مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره) را مدنظر داشته باشند. امام فرمودند رابطه ما با آمریکا مانند رابطه گرگ‌ومیش است. این یک حرف مقطعی نبود. یعنی این کشور همواره خوی تهاجمی و درندگی علیه ملت ما دارد. همچنین رهبر معظم انقلاب همواره هشدار دادند که باید حواسمان نسبت به دشمن جمع باشد و تیزبین و هوشیار باشیم.


نوروزی تصریح کرد: ایران همواره نسبت به تعهدات خود در برجام پایبند بود اما طرف مقابل هیچ‌گاه مطالبات به‌حق ما را محقق نکرد بلکه هرروز به بهانه‌های واهی ما را محکوم می‌کند. نه تنها تحریم‌ها را لغو نکرد بلکه به تمدید قانون داماتو اقدام کرد. تمام افتخارشان این است که همواره علیه کشور ما کارشکنی کرده و بر شدت تحریم‌ها بیفزایند.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی یادآور شد: حتی مقامات آمریکایی اعلام کردند که در جریان مذاکرات هسته‌ای به نفع اسرائیل کار کردیم. مگر ما با اسرائیل مذاکره کرده بودیم که آنها این صحبت‌ها را بیان کردند؟ مذاکره ما با ۵+۱ بود و باید دیپلمات‌های کشورمان دقت بیشتری انجام می‌دادند که متأسفانه این امر انجام نشد.


نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید گام‌به‌گام حرکت می‌کردیم. یعنی یک گام ما برمی‌داشتم و یک گام طرف غربی. این در حالی است که ما ۱۰ گام جلو رفتیم و آنها هیچ گامی جلو نیامدند.
 
منبع: دانشجو