نفوذ تحرکات فرهنگی خارج  از عرف در دانشگاه‌
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: متأسفانه برگزاری برخی از مراسم‌ها و جلسات که بیانگر شرایط نامناسب و رفتارهای غیراخلاقی در دانشگاه‌هاست و با شان ملت همخوانی ندارد.

تحرکات فرهنگی خارج  از عرف در دانشگاه‌ نشان از نفوذ و تهاجم فرهنگی است

سیدجواد ساداتی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، با اشاره به هنجارشکنی‌های فرهنگی که اخیراً در برخی از دانشگاه‌های کشور ایجادشده است، اظهار داشت: دانشگاه محل مقدسی است؛ محلی برای رشد و تعالی انسان است قرار است دانشجو با ورود خود به این عرصه به دو بال معرفت و علم و دانش برای پرواز مجهز شود. 

وی دانشگاه را محلی چندبعدی برشمرد و افزود: در صورت وجود این دو بال می‌توانیم سعادتمندی بشر را رقم زنیم؛ این در حالی است که نگاه برخی افراد به دانشگاه‌ها نگاهی صرفاً علمی و دانشی و به‌دوراز نگاه معرفتی و اخلاقی است. این در حالی است که علم به تنهایی هیچ‌گونه ارزشی ندارد. درگذشته بودند افرادی که تنها به این قسمت توجه کرده و آخر و عاقبتشان نیز با مقصد نهایی جوامع مورد هدایتشان مشخص شد.

ساداتی نژاد با تأکید بر لزوم جنبه اخلاقی و معرفتی دانشگاه‌ها، تصریح کرد: متأسفانه برگزاری برخی از مراسم‌ها و جلسات که بیانگر شرایط نامناسب و رفتارهای غیراخلاقی در دانشگاه‌هاست و با شان ملت ما هیچ‌گونه همخوانی ندارد نشان از نفوذ تهاجم فرهنگی و فرهنگ وارداتی در این عرصه دارد.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: لازم است وزارت علوم، معاون فرهنگی وزیر و معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها نسبت به این موضوع نظارت مطلوبی داشته باشند. مسئولان باید دقت کنند چراکه در حقیقت متولی برگزاری این‌گونه مراسم‌ها در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی هستند. هم مجوز می‌دهند؛ هم ناظر هستند و هم ارزیابی‌کننده تلقی می‌شوند. لذا باید با دقت به وظیفه‌شان عمل و تلاش کنند تا فضای دانشگاه‌ها فضایی امن، آرام و فرهنگی آن‌هم توأم بافرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی باشد تا فضای رشد مناسبی برای دانشجویان فراهم شود.
 
 
منبع: دانشجو