آمارهای رئیس‌جمهور با عقل و عُرف جور نیست
یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه سخنان شب گذشته آقای روحانی به طور کلی تبلیغاتی بود، گفت: آمارهای رئیس‌جمهور با عقل و عُرف جور نیست، بهتر بود آقای روحانی آمارهای درست به مردم بدهد.

روانبخش آمارهای روحانی با عقل جور نیست

قاسم روانبخش فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اظهارات شب گذشته رئیس‌جمهور از رسانه ملی گفت: صحبت‌های آقای روحانی نکته جدیدی نداشت. آقای روحانی دلش را به آمارهایی که اعلام می‌کند، خوش کرده در حالی که این آمارها برای مردم هیچ کارایی ندارد. وی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در خصوص رشد اقتصادی ۱۴ درصد طی سه سال گذشته در کشور گفت: طبق اظهارات خود دولت، ۶۰ درصد کارخانه‌ها تعطیل است، رکود در بازار مسکن و کسب و کار نیز حاکم شده و همه مردم آن را احساس می‌کنند. از طرف دیگر با توجه به وجود تحریم‌ها و وضع فروش نفت، چطور می‌شود در کشور رشد ۱۴ درصد داشته باشیم. هیچ اقتصاددانی نمی‌تواند این ادعا را توجیه کند، جز آمار غیرواقعی که در آستانه انتخابات داده می‌شود. 

این فعال سیاسی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور درباره برجام تصریح کرد: آقای روحانی، برجام را به طور مطلق قبول دارد، جای تعجب است که در حالی اینگونه از آن دفاع می‌کند که حتی موافقان برجام امروز از مواضع قبلی خود پشیمان هستند. از آقای عراقچی که مدعی برجام است، خبری نیست و مفقود شده تا خود آقای ظریف که می‌گوید اشتباه کردیم اما آقای روحانی از آثار و برکات برجام همچنان سخن می‌گوید.

عضو جبهه پایداری گفت: گاهی گفتن خلاف واقع آنقدر بزرگ است که انسان تصور می‌کند که شاید این دروغ، درست باشد، جای داشت آقای روحانی طبق حقوق شهروندی که اخیراً برای ملت تنظیم کرده، حقایق را تبیین می‌کرد تا حق ملت ادا شود.

روانبخش خاطرنشان کرد: آقای روحانی بهتر است آمار درست بدهد نه آماری که با عقل و عرف جور در نمی‌آید.

وی تصریح کرد: البته گفتگوی رئیس‌جمهور با بسیاری از مصاحبه‌های قبلی وی یک تفاوت بزرگی داشت و آن، این بود که از اول تا آخر مصاحبه آقای روحانی سعی کرد آرامش را حفظ کند برخلاف مواقعی که منتقدان خود را با الفاظ رکیک یاد می‌کند.

این فعال رسانه‌ای درباره اینکه اظهارات آقای روحانی تا چه اندازه انتخاباتی بود؟ افزود: صحبت‌های آقای روحانی کلاً انتخاباتی بود تا زمینه‌ای برای حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری آینده فراهم شود؛ بخصوص اظهارات وی درباره قراردادهای خرید هواپیما و نگرانی از سلامت و امنیت مردم به طور کلی رنگ و بوی انتخاباتی داشت.

روانبخش خاطرنشان کرد: آقای روحانی با شعار خرید هواپیما می‌خواهد رأی جمع کند.

دبیر سیاسی نشریه پرتو یادآور شد: سخنرانی شب گذشته آقای روحانی اولین مناظره انتخاباتی وی با خودش بود که مدام خود را محاکمه و از اشتباهات مبرا می‌کرد، اما در نهایت شکست خورده این مناظره، آقای روحانی بود.


منبع: مهر