واکنش به مصاحبه استثنایی روحانی
رئیس جمهور باید حداقل هر دو ماه یک مرتبه به صورت شفاف با مردم صحبت کند. یکی از نقاط ضعف آقای روحانی این است که ایشان کمتر با مردم صحبت میکنند به طوری که فاصله بین مصاحبه قبلی ایشان با مصاحبه اخیر حدود 5 ماه طول کشید. 

اشرفی اصفهانی: روحانی اصلاح طلب نیست 

 
حجت الاسلام والمسلمین اشرفی اصفهانی با اشاره به مصاحبه اخیر رئیس جمهوری اظهار کرد: همانطور که پیش بینی می شد مصاحبه ایشان استثنایی بود و مطالب مختلفی را مطرح کردند که اهم آن مسائل نبود اشتغال بود. ایشان خودشان اذعان کردند و آمار و ارقامی هم که دادند گویای این مسئله بود. بارها آقای روحانی مسئله بیکاری و عدم اشتغال جوانان تحصیلکرده را مطرح کردند. مسئولان از مقام معظم رهبری تا رئیس جمهوری همگی نگران این موضوع هشتند.

نایب رئیس هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: برای مسئله اشتغال نباید همه توجهمان به دولت باشد که فقط از آن بخواهیم اشتغال ایجاد کند بلکه باید زمینه اشتغال در خارج از سیستم دولتی فراهم شود. دولت در 3 سال و چند ماهی که از عمرش گذشته تلاش خود را تا جای ممکن کرده است. بارها گفته ایم که دولت یازدهم وارث دولتی شد که خرابی و ویرانی بی نهایتی را بر جای گذاشته بود. نمی شود در آستانه هر انتخاباتی این موضوعات را مطرح کرد و اینکه هر دولت بیاید باید این مشکل را حل کند. مگر میتوان معجزه کرد؟ باید مشکل بیکاری زیربنایی حل شود چراکه باعث به وجود آمدن فساد مالی و اخلاقی می شود.

وی با اشاره به توضیحات رئیس جمهوری درباره برجام بیان کرد: بسیار جای تاسف است که باجود تمام زحماتی که دولت و تیم مذاکره کننده و آقای ظریف و همکارانشان کشیدند، اینطور مورد بی مهری قرار بگیرند و یک دفعه تمام خدمات و زحمات ایشان را زیر سوال ببرند و بگویند برجام هیچ فایده ای نداشت.

اشرفی اصفهانی گفت: رئیس جمهور باید حداقل هر دو ماه یک مرتبه به صورت شفاف با مردم صحبت کند. یکی از نقاط ضعف آقای روحانی این است که ایشان کمتر با مردم صحبت میکنند به طوری که فاصله بین مصاحبه قبلی ایشان با مصاحبه اخیر حدود 5 ماه طول کشید. دولت های قبل اینگونه نبودند، شاید دلیلش این باشد که صدا و سیما خیلی به این مسائل توجه ندارد و پیگیر آن نیست و کارهای کوچک را که به نفع خودشان و نه مردم است، بزرگ جلوه میدهند و نواقص بزرگ را کوچک جلوه میدهند به گونه ای که گویا این دولت هیچ کار مفیدی انجام نداده است و حالت یاس و نا امیدی در مردم به وجود می آورند.

این مقام نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: دکتر روحانی در مصاحبه اخیر منافع و ثمرات برجام را برشمردند که البته باید این ها را بگویند اگر برجام و مذکرات هسته ای و پیگیری تیم هسته ای این دولت نبود مشخص نبود که سرنوشت کشور به کجا می انجامید. البته بازهم من انتظار داشتم که ایشان صریح تر و محکم تر صحبت میکردند ولی در هر حال نسبت به مصاحبه های قبلی بسیار جامع تر و کامل تر بود.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات آینده گفت: دکتر روحانی مطمئنا در انتخابات آینده کاندیدا خواهند شد. از ابتدای شکل گیری نظام جمهوری اسلامی به جز موارد استثنای ابتدای نظام ، همگی دوره ریاست جمهوریشان 8 سال به طول انجامید چراکه تا انسان بخواهد راه و چاه را شناسایی کند و تیم همفکر و همسو به دست بیاورد 4 سال اول تمام شده است.4سال دوم باید به دنبال برنامه ها و اهداف برود و باید به نتیجه نهایی برساند.ایشان قطعا در دوره بعد حضور خواهند داشت و ان شاء الله از حمایت فوق العاده ای مردم برخوردار خواهند شد.

اشرفی اصفهانی افزود: البته مردم انتظارات زیادی دارند و بعضا تبلیغات منفی علیه ایشان بسیار زیاد است و طیف مقابل در جهت تخریب ایشان در حال تلاش هستند اما بالاخره مطمئنا آقای روحانی برنامه هایی دارد، اینکه بعضی بخواهند کارشکنی کنند نهایت کم لطفی و بی انصافی است و آنچه ایشان طی 3 سال درباره حقوق شهروندی زحمت کشیده بود نتیجه داد و حتی حقوقدانان برجسته از آن حمایت کردند، أین حق مردم است که از حقوق شرعی و قانونی خود دفاع کنند. به نظرم، ایشان در انتخابات آینده با برنامه های جدی تر و قوی تر حضور خواهند یافت.

اشرفی اصفهان در ادامه تاکید کرد: بعضی ها در مقوله تخریب نمیتوانند آرام بنشینند. همیشه گروهی بودند که در مقابل رئیس جمهور قرار گرفتند و هرچه در توان دارند استفاده میکنند تا چهره دولت را تخریب کنند و دست بردار هم نیستند.

اشرفی اصفهانی اضافه کرد: بدون استثنا تمام روسای جمهور از ابتدای انقلاب اسلامی با نوعی از کارشکنی ها رو به رو بودند، این یک امر طبیعی است،بعضی ها طبیعتشان این است که باید جبهه بگیرند چه اصول گرا باشند چه اصلاح طلب، فرقی نمی کند، عده ای طبعشان این است که کارشکنی کنند بنابراین ما خیلی امید نداریم که سخنان و مصاحبه های دکتر روحانی جلوی این قبیل کارشکنی ها را بگیرد. این گونه افراد منافع ملت را زیر سوال میبرند.

وی عنوان کرد: آرامشی که در این دولت به وجود آمد یکی از نعمت های بزرگ الهی است، مردم دلهره ندارند و به آرامش رسیده اند و در مسیر امام و رهبری حرکت می کنند، اینکه بخواهند مردم را مضطرب و نگران بکنند هیچ توجیه عقلانی و شرعی ندارد.

اشرفی اصفهانی خاطرنشان کرد: آقای روحانی از این به بعد باید مرتب با مردم صحبت کند که جای شک و تردیدی در دل مردم به وجود نیاید. مردم باید آقای روحانی را بهتر بشناسند، آقای روحانی آن طور که حق اوست درست شناخته نشد،تا قبل از انتخابات ۹۲ آقای روحانی خیلی امید نداشت پیروز شود چراکه ایشان بین خواص شناخته شده بودند اما بین عامه مردم ناشناخته بودند. ایشان در نهایت با حمایت های مردم و جبهه های مختلف موفق شدند.

وی ادامه داد: اگر آقای روحانی میخواهد برنامه هایش برای دوره های آینده به نتیجه برسد باید مرتب این چند ماه باقی مانده به انتخابات با مردم صحبت کند و چیز هایی که در ذهن مردم هست را درک کند و به وعده هایش تا جایی که میتواند و در اختیارات ایشان است عمل کند.

نائب رئیس هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: یکی از وعده های ایشان این بود که تحریم ها برداشته شود که به بخش بزرگی از آن عملیاتی شد و مذاکرات به نتیج نهایی رسید، دشمن هم همیشه در تلاش برای کار شکنی است، آمریکا هم کارش نیرنگ و عهد شکنی بوده و خواهد بود اما ما باید به مسائل داخلی بیشتر توجه کنیم.باید به خواسته های مردم رسیدگی کنیم و دغدغه ها را برطرف کنیم تا مردم با اطمینان خاطر در دوره بعد به ایشان رای بدهند.

وی افزود: در دوره بعد عملکرد ایشان موجب آرای ایشان خواهد بود و مردم به حمایت شخصیت های مختلف توجه نمیکنند، برنامه ها و کار هایش را میبینند و به او رای میدهند، اگر اقای روحانی به صورت مرتب ،ماهی یک مرتبه با مردم صحبت بکند و نقاط مبهم را برطرف کند مردم با خاطر اسوده رای خواهند داد.

اشرفی اصفهانی در پاسخ به اینکه آیا فکر میکنید اصول گرایان به اجماع مورد نظرشان دست پیدا و یک نفر را معرفی میکنند؟ گفت: به نظر میرسد که طیف اصول گرا کسی را بتوانند کاندید کنند که در مقابل آقای روحانی بتواند قرار بگیرد. به هر حال جبهه اصول گرا در دوره های قبل هم حضور داشتند.

وی ادامه داد: کسی که موقعیت اجتماعی بالایی داشته باشد و بتواند در مقابل ایشان قرار بگیرد تا حالا نیامده است و مطمئنا بخش عظیمی از اصول گرایان نظرشان روی آقای روحانی است چون ایشان اصلاح طلب نبودند،عضو جامعه روحانیت مبارز بودند، ایشان از اصول گرایان راستین نظام بودند و هستند و در مجلس هم موضع اصول گرایی داشتند. ایشان اصول گرای افراطی نبودند بلکه معتدل بودند و در تبلیغات ریاست جمهوری هم رویکرد اعتدالی داشت.

نائب رئیس هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه آیا جامعه روحانیت و جامعه مدرسین میتوانند این اجماع را شکل بدهند؟ خاطرنشان کرد: خیر،جامعه مدرسین روی کلیات نظر میدهند و روی فرد خاصی تاکید نمیکنند. چون در گذشته این کار را کردند و شکست خورند و امام نیز بارها تذکر دادند که در مسائلی که به نفع جامعه مدرسین و حوزه نباشد نباید ورود کنند.



منبع: انتخاب