نمایش ساختگی رد صلاحیت روحانی در انتخابات 96
روحانی با وجود همه مشکلاتی که کشور به خاطر بی‌ضابطه‌گی‌ها و بی‌قانونی‌های دولت قبل با آن روبه‌روست، همچنان تلاشش برطرف ساختن این مشکلات است، چرا که....

عادی‌ سازی موضوع رد صلاحیت رئیس‌ جمهور!

غلامرضا ظریفیان نوشت: مخالفان از مدت‌ها قبل که اقدامات حسن روحانی و افزایش میزان محبوبیت رئیس جمهور را در جامعه می‌دیدند این نمایش ساختگی را به راه انداختند که روحانی در انتخابات ۹۶ رد صلاحیت می شود تا آنجاکه حتی معاون رئیس جمهور محمد باقر نوبخت دیروز نسبت به این مطلب واکنش نشان داد واظهار کرد:«رد صلاحیت روحانی حرف کاملا بی ربطی است.»
 
از این رو ماجرای مخالفت و واکنش‌هایی نظیر آنچه هر روز علیه رئیس جمهور و اعضای کابینه او رخ می دهد امر تازه و عجیبی نیست. بیش از هر چیز به نظرمی‌رسد که این روش مخالفان بیشتر به نحوی فرار به جلو بوده و در حین حال در حال مهیا کردن بستری در جامعه هستند که به مردم بقبولانند امکان رد صلاحیت روحانی وجود دارد. علت این مخالفت‌ها کاملا روشن است، زیرا مخالفان همواره از همان آغاز کار دولت یازدهم مخالفت‌های خود را به اشکال مختلف و با زیر سوال بردن سیاست‌های کلان رئیس جمهور و نگرش وی در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌الملل مطرح می‌کردند.
 
زمانی که بخش بسیاری از این سیاست‌ها در کشور اعمال شد این مخالفت‌ها دامنه گسترده‌تری پیدا کرد، تا آنجا که برخی از آنها با مطلوب واقع شدن بخشی از اقدامات روحانی، حتی شرط اخلاق و ادب را کنار نهاده و به هر نوع ابزاری متوسل شدند با این مقصود که مردم را نسبت به روحانی رویگردان سازند. آنها حتی از اتهام زدن به روحانی نیز در رسانه‌ها و فضای مجازی ابایی نداشتند.
 
هر نوع تهمتی را متوجه رئیس‌جمهور و کابینه وی کردند. این تلاش‌ها البته با نتیجه معکوس، نشان داد که روحانی با وجود همه مشکلاتی که کشور به خاطر بی‌ضابطه‌گی‌ها و بی‌قانونی‌های دولت قبل با آن روبه‌روست، همچنان تلاشش برطرف ساختن این مشکلات است، چراکه دولت روحانی از یک‌سو با مشکلات جدی در عرصه سیاست خارجی و همچنین بی‌اعتمادی و بدبینی در جامعه و از هم‌پاشیدگی اقتصاد در نهایت بدهکاری‌های دولت قبل در سیستم بانکی روبه‌رو بود که تا حد بسیاری موفق به حل بسیاری از آنها برآمد.
 
اگرچه مشکلات در مسائل اقتصادی تا حدی باقی است، اما باز هم روحانی با لحاظ کردن استراتژی بازگشت امید، اعتدال و آرامش در حوزه‌های مختلف و با حفظ استقلال کشور و چهارچوب‌های اساسی نظام و انقلاب موفق به تنش زدایی در سیاست خارجی، برداشتن فضای امنیتی در مسائل داخلی جامعه و رفع شتاب تورم بی‌مهار دراقتصاد و کشور شد، اگرچه مشکلات ناشی از رکود اقتصادی به قوت خود باقی است.
 
به نظر می‌رسد که در مجموع اعمال این سیاست‌ها هرچند با شتاب ضعیف همراه بوده، اما به طور‌کلی سیاست درستی است. هر چقدر این سیاست‌های درست بیشتر اعمال می‌شد فشارها، برخوردهای غیرمنصفانه و اتهام های واهی مخالفان غیرمنصف بر دولت روحانی افزایش می یافت. مخالفان همان افرادی هستند که در دولت قبل چشم خود را بر بسیاری از رویه‌های غلط در مسائل مختلف بستند و سکوت نسبت به اقدامات اشتباه دولت گذشته حاکم بود و در مواردی نیز کاملا همدلانه با دولت قبل برخورد می‌کردند، اما وقتی ناکارآمدی دولت قبل به گوش همه جریانات در جامعه رسید، آنها در دولت روحانی نسبت به کوچک‌ترین مساله‌ای داد سخن می گشایند و زمین و زمان را به‌هم می‌بافند که البته اغراض سیاسی آنها کاملا در رفتارشان هویداست و به هیچ روی جای تعجبی هم وجود ندارد.



منبع: روزنامه آرمان