بیم یک اتفاق در فقدان آیت الله هاشمی
عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: آیت‌الله هاشمی مورد اعتماد امام(ره) بود و نقش مهمی در سیاست و انقلاب داشت.

 آیت‌الله هاشمی نقش مهمی در سیاست داشت

حجت‌الاسلام والسلمین محمدتقی فاضل میبدی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی دلسوز کشور و نظام بود گفت: آیت‌الله هاشمی انزوا را برای کشور نمی‌پسندید. مسیری که او دنبال می‌کرد اعتدال بود. بسیاری از اصلاح‌طلبان و اعتدالیون این طرز فکر را می‌پسندیدند و با او همراهی می‌کردند.

او تاکید کرد: هاشمی شخص دوم انقلاب بود. امام به او اعتماد داشت و حتی به خاطر دارم هنگامی که او ترور شد امام برای سلامتی‌ایشان نذر کرد. او نقش مهمی در سیاست کشور داشت.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: بیم آن می‌رود با رحلت او گروهای افراطی و تندرو زمام امور را در دست بگیرند که مطمئن هستم مقام معظم رهبری با تدبیر جلو این امر را خواهند گرفت.

فاضل میبدی با بیان اینکه هاشمی سال‌ها در مقابل تهمت‌ها ایستادگی کرد، گفت: کم به او تهمت زده نشد، همین هفته پیش دیدیم در صدا و سیما به وی و فرزندانش بدترین افتراها زده شد اما شاهد بودیم که شخصی از مسؤلان واکنشی نشان ندادند.

میبدی در پایان تأکید کرد: این حجم از حملات برای سن و سال شخصی مانند آیت الله هاشمی هم زیاد بود، گرچه او مقاومت خوبی در مقابل این نوع رفتارها از خود نشان داد اما مگر قلب آدمی چقدر توان دارد ؟



منبع: ایلنا