تخت روانچی: اجازه بازبینی برجام را نخواهیم داد
معاون اروپا و آمریکای وزارت‌خارجه تاکید کرد که به هیچ‌وجه اجازه نخواهیم داد پرونده برجام دوباره باز شود.

بازبینی برجام !!! هرگز!

مجید تخت‌روانچی در حاشیه مراسم ختم پدر حمیدرضا آصفی سخنگوی سابق وزارت‌خارجه درباره نشست کمیسیون مشترک برجام در وین و تضمین کتبی از آمریکایی‌ها برای اینکه تمدید آیسا بر برجام تاثیرگذار نخواهد بود گرفته شد؟ گفت: همانطور که مشاهده کردید این جلسه‌ای بود که به درخواست ایران تشکیل شد و شکایتی که ما از دولت آمریکا درباره تمدید قانون آیسا داشتیم و دلیل بدعهدی‌هایی که تاکنون در طول یک‌سال گذشته در اجرای برجام داشته است. در بیانیه‌ای هم که در پایان جلسه صادر شد اشاره دارد به شکایت ایران و نامه‌ای که دکتر ظریف نوشتند و هم تأکید شد بر اینکه برجام باید به بهترین نحو اجرا شود و در طول جلسه هم تمام اعضا تأکید داشتند که به هیچ وجه نباید اجازه داده شود که از وضعیت سوء استفاده وشد و برجام بخواهد در اجرایش با مشکلاتی مواجه شود.

وی افزود: هیأت آمریکایی هم تأکید کرد و قول داد که هیچ آثار اجرایی نداشته باشد و ما باید در عمل ببینیم که به چه صورتی خواهد بود.

تخت روانچی گفت: در بیانیه‌ای که در پایان جلسه صادر شد مشخص است که چه بحث‌هایی شده و در آنجا تأکید شده است که اجرای برجام باید به نحو احسن و کامل و بدون تحفظ و به صورت خیلی شفاف اجرا شود.

وی با اشاره گذشت یک سال از اجرایی شدن برجام و در میان گذاشتن مشکلات اجرای آن با مردم این مشکلات را با مردم اظهار کرد: یکی از مشکلات بدعهدی‌هایی بود که آمریکایی‌ها داشتند و در گفت‌وگوهایی که در جلسات برجام داشتیم به صراحت این موارد را مطرح کردیم.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: در طول جلسه کمیسیون مشترک در برجام در وین همه اعضا با نظر ما همراهی داشتند که به هیچ وجه نباید اجازه دهیم برجام با مشکلاتی در اجرا مواجه شود و مورد سوء استفاده قرار گیرد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی دیگر درباره اظهارت تیلرسون گزینه تصدی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه برجام باید مورد بازبینی قرار گیرد گفت: بارها اعلام کرده‌ایم به هیچ وجه پرونده برجام دوباره باز نخواهد شد و اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی بیفتد و این نه تنها موضع ما بلکه موضع همه اعضای ۱+۵ است.

 

منبع: ایسنا