پهپاد ناشناس در محدوده میدان حر تهران ساقط شد
لحظه تیراندازی سامانه پدافندی و تصویری از یک شی نورانی در آسمان/توضیحات معاون سیاسی فرمانداری تهران درباره شلیک ضد هوایی

پهپاد ناشناس در محدوده میدان حر تهران ساقط شد

هلی شات (ریز پرنده) که در مناطق مرکزی تهران در حال پرواز بود توسط پدافند هوایی مورد هدف قرار گرفت و ساقط شد.علی اصغر ناصربخت، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران، در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از رویت این ریزپرنده، پدافند هوایی بیت و دانشگاه به سمت این شیء شلیک کردند و نهایتا پدافند هوایی دانشگاه این ریزپرنده را ساقط کرد.

وی در ادامه افزود: هنوز معلوم نیست این ریزپرنده متعلق به کدام نهاد و سازمان بود که با پیدا کردن لاشه آن تحقیقات آغاز می‌شود، اکنون تحقیقات در حال انجام شدن است.ناصر بخت در پایان در پاسخ به این پرسش که چند هلی شات در حال پرواز بود ،گفت : یک هلی شات بود که آن هم ساقط شد .

شی‌ء دیده شده در آسمان تهران کوآد کوپتر بوده است

همچنین یک مقام مسئول در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا به صدا و سیما گفت: این کوآد کوپتر در منطقه پرواز ممنوع اقدام به پرواز کرده که با اقدام سریع پدافند و توپ های 23 میلی متری ضد هوایی منطقه را ترک کرده است.

وی افزود: پدافند به سرعت این پرنده را شناسایی می کند و تکلیف آن را معلوم خواهد کرد که از کجا پرواز کرده و با چه هدفی در منطقه پرواز ممنوع بوده است. 

این مقام مسئول در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش تصریح کرد: هر شی پرنده‌ای در یک لحظه مورد شناسایی قرار می گیرد و با شدت با آن برخورد خواهد شد.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران