اظهارات تند و ... روزنامه اصولگرا به علی مطهری
باید علی مطهری را كه فاقد توان فهم منافع ملی جمهوری اسلامی است، صادر و به جای آن «الیوت انگل»، «ادرویس» و... كه منافع ملی و امنیت ملی را به خوبی فهم می‌كنند وارد كنیم!

روزنامه اصولگرا: علی مطهری را صادر کنید!

حسن رشوند در جوان نوشت: حوزه امنیت و منافع ملی از جمله حوزه‌هایی است كه كمتر كسی را می‌توان یافت كه نسبت به اهمیت و ضرورت آن واقف نباشد و تقریباً همه كسانی كه از عقلانیت فكری و سیاسی برخوردارند، سعی می‌كنند گفتارها و رفتارهای خود را به گونه‌ای تنظیم كنند كه چالشی برای این حوزه ایجاد نشود. 

حتی یك شهروند عادی بدون هیچ مسئولیتی در این كشور می‌فهمد كه اوباما و همه تصمیم‌گیران كاخ سفید با جنگ روانی در راستای پروژه ایران‌هراسی و توجیه اینكه رفتار ایران پس از برجام ناقض امنیت ملی امریكاست و هر روز تحریم پشت تحریم را علیه ایران تصویب یا تمدید می‌كند كه مبادا ایران اسلامی خطری برای او باشد، چرا باید این نماینده كه قاعدتاً باید بهره هوشی وی بالاتر از یك شهروند بی‌سواد دورافتاده در فلان نقطه كشور باشد، سخنی بگوید یا موضعی بگیرد كه دستاویز دیگری برای تحریم و پروژه فشار به ایران باشد. اینكه از نگاه علی مطهری پرتاب عزتمندانه موشك در راستای منافع ملی با لحن تحقیر‌آمیز «موشك‌پرانی» برای اجرانشدن برجامی كه مذاكره‌كنندگان آن، امروز بر اشتباه خوش‌بینی خود به امریكا اعتراف می‌كنند، با چه نیتی صورت می‌گیرد جای تأمل و بسی تأسف دارد.

 در حالی كه امریكایی‌ها هم قوای خود را بسیج كرده‌اند تا با تصویب و تمدید تحریم‌ها و لحن تند «همه گزینه‌ها روی میز است»، ایران اسلامی را از مسیر انتخاب نموده خود باز دارند، نشانه رفتن و آماج قرار دادن قدرت نظامی ایران و اقتدار معنوی جمهوری اسلامی توسط این نماینده مجلس، حكایت غریبی است.

آنچه مهم است سكوت نمایندگان مجلس در مقابل اظهارات غیر مسئولانه و غیر عقلانی مطهری است كه منافع ملی و مؤلفه‌های قدرت‌ساز آن را كه همانا فعالیت‌های موشكی بخشی از آن است، به سخره گرفته است.

 كاملاً روشن است یا آقای مطهری درك درستی از منافع ملی و چه بسا امنیت ملی كشور ندارند یا در یك پازل هماهنگ با دشمن برای تسهیل در روند اتهام‌زنی‌های غرب و فشارهای ناجوانمردانه امریكا به‌رغم توافق‌ هسته‌ای به دنبال دور جدید فشار به ایران توسط غرب هستند و این همان چیزی است كه نهادهای به اصطلاح حقوق بشری علیه ایران نیز پس از برجام دنبال می‌كنند.

  نمایندگان «سنا»ی امریكا با رأی قاطع از تصویب طرح «ایسا» بر ضد ایران اسلامی دفاع می‌كنند، اما نایب رئیس مجلس شورای اسلامی كه قسم خورده است از منافع و امنیت ملی این كشور دفاع كند، هم راستا با اوباما، جان‌كری، ترامپ و دنیای غرب، فعالیت‌های موشكی نظام و دفاع از حریم منافع جمهوری اسلامی را با سخنان ان‌شاءالله نسنجیده خود به چالش می‌كشاند.

 اصلاً یك پیشنهاد؛ مگر فلان اصلاح‌طلب در باب ارتباط با غرب و باور به اینكه در مقابل دنیای غرب، ما توانایی‌های لازم را نداریم نگفته بود نه تنها باید تلاش شود همه مایحتاج خود را از غرب تأمین كنیم، بلكه برای تغییرات اساسی در آینده این كشور حتی می‌توانیم مدیران وارداتی نیز داشته باشیم، چرا برای كلید زدن به این پروژه، ما از برخی از نمایندگان خود شروع نكنیم و علی مطهری را كه فاقد توان فهم منافع ملی جمهوری اسلامی است، صادر و به جای آن «الیوت انگل»، «ادرویس» و ... كه منافع ملی و امنیت ملی را به خوبی فهم می‌كنند وارد كنیم!

هرچند امروز نباید علی مطهری را سرزنش كرد و باید كسانی را سرزنش كرد كه بدون بررسی جوانب و شرایط جامعه، روزی كه سخنرانی مطهری در شیراز بر هم خورد یا برنامه سخنرانی او در مشهد به دلایلی برگزار نشد و رئیس‌جمهور محترم تمام قد ایستاد و به همه دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و سیاسی كشور ابلاغ فرمودند كه بررسی كنند و مقصران عدم برگزاری جلسه سخنرانی علی مطهری را شناسایی و معرفی كنند، بی آنكه لحظه‌ای فكر كنند كه چه تعداد سخنرانی در دنیا توسط نمایندگان پارلمان آن كشور به دلیل اختلاف سلیقه در جامعه برگزار نمی‌شود كه نه خود آن نماینده و نه هیچ مقام دولتی خم به ابرو نیاورده و آن را محصول طبیعی جوامع مدرن می‌دانند، پس سخنان خارج از عرف و غیر مسئولانه مطهری را باید نتیجه چنین برخوردهای گزینشی و سیاسی رئیس‌جمهور دانست كه امروز مطهری را در مقابل منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی قرار داده است.

چرا باید در نظامی كه هزاران شهید برای امنیت آن نثار شده است، نایب رئیس مجلس آن این امنیت را به چالش كشیده و با سخنان ساختارشكنانه، عرق شرم را بر جبین امنیت‌آفرینان آن بنشاند كه مجبورند به جهت مصالح و منافع بزرگ‌تر نظام مظلومانه در مقابل بی‌توجهی به مؤلفه‌های اقتدار‌آفرین و قدرت‌ساز شهیدان خود، مهر سكوت بر لب زنند. اما نمایندگان مجلس یقین بدانند مسئولیت از گردن آنها سلب نشده است و آنها باید نسبت به انتخابی كه در مقام نایب رئیس فلان نماینده انجام داده‌اند، در پیشگاه ملت ایران و شهیدان پاسخگو باشند. 

 

منبع: روزنامه جوان