واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به ادعاهای واهی جبیر
سخنگوی وزارت خارجه ضمن رد ادعاهای واهی وزیر خارجه عربستان درباره کمکهای نظامی ایران به مبارزان یمنی گفت: دیر یا زود حاکمان متوهم سعودی باید در مقابل جهانیان پاسخگوی جنایات ضد بشری صورت گرفته در یمن باشند.

ادعاهای واهی جبیر وزیر امور خارجه عربستان

بهرام ‌قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن رد ادعاهای تکراری و واهی وزیر امور خارجه عربستان در خصوص کمک های نظامی ایران به مبارزان یمنی، آن را نوعی سردرگمی ناشی از شکستهای سنگین و متوالی ائتلاف جنگ علیه مردم بی دفاع یمن دانست و افزود: فرافکنی ها و فرارهای رو به جلو پی در پی عربستان، واقعیتهای موجود را تغییر نمی دهد و ارتش و نیروهای مردمی یمن نیازی به کمک های خارجی نداشته و ندارند.

قاسمی افزود: دیر یا زود حاکمان متوهم سعودی باید در مقابل جهانیان پاسخگوی جنایات ضد بشری صورت گرفته در یمن طی نزدیک به دو سال گذشته باشند و اینگونه اتهام زنی ها از بار مسئولیت بین المللی آنها در ارتکاب جنایات جنگی در یمن نخواهد کاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر و قدرتمند در منطقه با نقشی همیشه سازنده و ثبات ساز و پیشرو در مبارزه با تروریسم، نیازی به دخالت در مسائل کشورهای مسلمان منطقه ندارد و آقای جبیر و حاکمان سعودی را به تغییر روشهای آزموده شده و بی حاصل توصیه می کند.

 

منبع: دانشجو