ملت با هر سلیقه سیاسی به یاوه گویی‌دشمن پاسخ خواهد داد
نشست خبری قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی صبح دیروز برگزار شد.

۲۲ بهمن امسال به دلیل تقارن با جمعه زودتر پایان می‌یابد 

نشست خبری نصرت الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار شد. وی در آغاز این نشست خبری نظام اسلامی را دارای سه ویژگی مهم دانست و تصریح کرد: مردمی بودن، روحیه استقلال طلبی و ولایتمداری این مردم از ویژگی های اساسی این نهضت محسوب می شود.

 لطفی با بیان اینکه مردم با حمایت از رهبری که حتی در روزهای پایانی عمر خود با شرایط جسمی بسیار سخت نماز ایستاده می خواند تا ثابت کند حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، گفت: بر این اساس یکی از الزامات حفظ نظام حضور مردم در صحنه است.

 قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با یادآوری اینکه بر همین اساس بنا شد تا با حفظ خطوط قرمز نظام از همه طیف ها و نگاه ها برای حضور در راهپیمایی و سخنرانی در بخش های مختلف این برنامه دعوت کنیم، گفت: بر این اساس از همه طیف ها و گروه های سیاسی نمایندگانی از سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه و همچنین شخصیت های حوزوی و دانشگاهی برای حضور در مراسم دعوت به عمل آمده است.

 وی تصریح کرد: در تهران راهپیمایی از مسیرهای ده گانه شهری راس ساعت 9 به سمت میدان آزادی آغاز خواهد شد و سخنران مراسم یوم الله 22 بهمن در تهران رئیس جمهور خواهد بود.

 لطفی با اشاره به اینکه انقلاب برخاسته از حرکت دینمدار مردم ثابت کرد که آنچه موجب اضمحلال طواغیت می شود نظام اسلامی و حضور مردم در عرصه است، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نهایت ناجوانمردی انواع توطئه ها از ترورها تا تحمیل هشت سال جنگ و تحریم ها علیه ملت ما انجام شد و امروز ما در حال جنگ تمام عیار در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و جنگ نرم هستیم.

 قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی بیش از یک میلیون و 500 هزار کانال اینترنتی از یک طرف به دنبال تطهیر نظام شاهنشاهی و از طرف دیگری به دنبال ایجاد ناامیدی در دل جوانان با هدف دوری مردم از نظام هستند، گفت: بر این اساس وظیفه ما حفظ و صیانت از نظامی است که میراث امام و شهدای انقلاب است.

 وی گفت: مراسم یوم الله 22 بهمن سال جاری یک ویژه برنامه شامگاهی با تفاوتی نسبت به سال های گذشته خواهد داشت و این تفاوت بر این اساس خواهد بود که امسال ندای الله اکبر توام با گلبانگ تکبیر فاطمی به مناسبت تقارن روزهای پایانی بهمن با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها خواهد بود.

 لطفی تصریح کرد: امسال نیز به شکرانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ندای الله اکبر همانند سال های گذشته راس ساعت 9 شامگاه 22 بهمن ماه آغاز خواهد شد.

 قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: بر این اساس و به مناسبت تقارن ایام فاطمی با ایام پایانی بهمن امسال علاوه بر سر دادن گلبانگ تکبیر فاطمی بحث نورافشانی نیز به احترام این ایام برگزار نخواهد شد.

 وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا مردم با این حجم گسترده با عرق ملی و اسلامی روز ملی خود را گرامی نمی دارند، گفت: پدیده راهپیمایی پدیده ای است که عامل مردمی بقای انقلاب است و پیام آن تجدید بیعت با معمار کبیر انقلاب، مقام معظم رهبری و خون شهدا خواهد بود و در حقیقت پاسخ کوبنده ای به یاوه گویی های دشمن است.

 لطفی با بیان اینکه ملت شریف ایران با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری امسال نیز با هر سلیقه سیاسی پاسخ محکمی به یاوه گویی های انگلیس و آمریکا خواهند داد، گفت: اصرار بر شعار مرگ بر آمریکا، لبیک یا حسین، لبیک یا زهرا گزینه های روی میز ملت ایران است که در صبح 22 بهمن ه منصه ظهور خواهد رسید.

 قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این مراسم در بیش از هزار شهر و شهرستان و 4000 روستای سراسر کشور برگزار خواهد شد بر این اساس امسال بیش از 6000 خبرنگار، عکاس و فیلمبردار در مراسم 22 بهمن در سراسر کشور پوشش خبری خواهند داد و 250 خبرنگار خارجی و 2750 خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری و خبر داخلی و بیش از 3000 خبرنگار، عکاس و تصویربردار در تمامی استان های کشور به مخابره این اتفاق مهم خواهند پرداخت.

 وی ادامه داد: از جمله برنامه های مراسم 22 بهمن ماه اجرای برنامه همسرایی 600 هزار نوجوان و جوان دانش آموز و بسیجی در مراسم یوم الله 22 بهمن در قالب گروه های سرود 1357 نفری در مراکز استانی و شهرستانی از جلوه های ویژه مراسم امسال محسوب می شوند.

 لطفی با اشاره به اینکه مراسم یوم الله 22 بهمن امسال به دلیل تقارن با روز جمعه قدری زودتر به پایان خواهد رسید، گفت: بر این اساس ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران در تمامی خطوط شرکت مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی و از تمام میادین و از ساعت 6 صبح جهت رفت و آمد مردم به مسیرهای راهپیمایی به صورت رایگان سرویس دهی خواهند کرد که در تهران پس از خاتمه مراسم و در مسیرهای تعیین شده مردم علاقه مند را به سمت دانشگاه تهران هدایت خواهند کرد.

 قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: امسال نیز مانند سال های گذشته بخشی از هنرمندان جوان تجسمی دانشگاه های هنر با حضور در مسیرهای راهپیمایی به شکل زنده تابلوهای زیبایی را به تصویر خواهند کشید.

 وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه به نظر شما با توجه به تهدیدات اخیر ایالات متحده پاسخ ملت در صحنه راهپیمایی چه ویژگی هایی خواهد داشت گفت: یکی از ویژگی های راهپیمایی امسال در راستای صیانت از نظام دینی است از این رو طبیعی است که مردم باید با شناخت دشمن این اقدام را به صورت مقتضی انجام دهند.

 لطفی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فتنه 88 گفت: معظم له در این خصوص فرمودند با امکانات امنیتی امکان خنثی سازی آن فتنه نبود و حضور مردم فتنه را خنثی کرد.

 قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حضور دندان شکنی خواهد بود چون در سایه این حضور و در چارچوب پایبندی به شعارهای اولیه مردم ثابت خواهند کرد که به دشمن بی اعتماد هستند.

 وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا از هیئت های نمایندگی کشورهای خارجی برای حضور در این راهپیمایی دعوت کرده اید یا خیر گفت: ما در کنار جمعیت میلیونی امت ولایتمدار علاوه بر سفرا و کاردارهای کشورهای مقیم تهران 550 فرهیخته که داوطلب حضور بودند را نیز به این مراسم دعوت کرده ایم.

 

منبع: دانشجو