نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی آموزش و پرورش را مغز جامعه انسانی دانست و گفت: آموزش و پرورش باید در چهارچوب قانون اهداف کلی خود را پیش ببرد تا بازی دست سیاست‌مداران نشود.

 آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان کشور آموزش و پرورش را مغز جامعه انسانی دانست و اظهارداشت: آموزش و پرورش باید در چهارچوب قانون اهداف کلی خود را پیش ببرد تا بازی دست سیاست‌مداران نشوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی متذکر شد: اگر در قانون آموزش و پرورش تغییری لحاظ نشود و مانند قانون زمان حال باشد کاری از پیش نخواهد رفت و مشکلی را حل نخواهد کرد زیرا باید قانونی سنجیده در وزارت کشور برای این نظام تدوین شود.

عبادی با اشاره به اینکه مسؤولان با سرکار آمدن در نظام سلیقه‌ای قوانینی را تدوین می‌کنند، خاطرنشان کرد: مسؤولان با وجود قانون نظام اسلامی باید قوانین آموزش و پرور را اجرایی کند چراکه با سر کار آمدن هر دولتی نباید مسؤولان سلیقه‌ای عمل کنند آنان باید با توجه به قوانین نظام جمهوری اسلامی به قانون عمل نمایند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش در دیگر کشورها به عنوان یک اولویت در برنامه‌ریزی‌های کلان در نظر گرفته شده است، چراکه باید این امر مهم در کشور ما هم محقق شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید فرهنگیان را در جامعه اسلامی حمایت کنیم، تاکید کرد: حمایت و توجه به مربیان وظیفه‌ای همگانی است.

 

منبع: دانشجو