ترامپ: «مک کین» یک بازنده است
رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به انتقادهای سناتور ارشد جمهوریخواهان، از اولین عملیات برون مرزی ارتش آمریکا پس از ورود به کاخ سفید دفاع کرد.
 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه با حمله لفظی به «جان مک کین» سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا او را یک «بازنده» توصیف کرد. در ادامه جنجال‌ها پس از اولین عملیات برون مرزی ارتش آمریکا پس از ورود ترامپ به کاخ سفید، مک‌کین سناتور ارشد جمهورخواه روز چهارشنبه با انتقاد از عملیات چند روز قبل نظامیان آمریکایی در یمن آن را «ناموفق» توصیف کرده و گفت: «وقتی شما در چنین عملیاتی یک بالگرد 75 میلیون دلاری و از همه مهمتر یک نظامی آمریکایی را از دست می‌دهید، نمی‌توانید نام آن را یک عملیات موفق بنامید».

با این حال رئیس جمهور آمریکا امروز با توئیت‌های نیشدار و تند به انتقادات مک کین پاسخ داد.

ترامپ در صفحه شخصی خود در توئیتر خود نوشت: «سناتور مک کین نباید درباره شکست و یا موفقیت یک عملیات در رسانه‌ها صحبت کند. (این کار) تنها دشمن را جسورتر می‌کند.»

وی افزود: «مک‌کین آنقدر شکست خورده که دیگر نمی‌داند چطور باید پیروز شد. فقط به اوضاع آشفته‌ای که دچار شدیم نگاه کنید؛ اینکه چطور همه جا گرفتار درگیری‌ شده‌ایم.»

در ادامه ترامپ با رد «ناموفق بودن» عملیات در یمن نوشت: «بنا بر نظر وزیر دفاع ژنرال [جیمز] متیس، «رایان» [اوونز] که قهرمان ماست، در عملیاتی که منجر به پیروزی شد کشته شد و نه در عملیاتی توام با شکست. زمان آن است که آمریکا باهوش‌تر باشد و دوباره پیروزی‌هایش را آغاز کند».

هفته گذشته و در اولین عملیات نیروهای ویژه آمریکا در یمن پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، دو آمریکایی از جمله «رایان اوونز»، عضو یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده امریکا و همچنین دختر 8 ساله «انور العولقی» از رهبران القاعده که در«نیو مکزیکو» متولد شده بود، کشته شدند.

علاوه بر این یک فروند بالگرد آمریکا به ارزش 75 میلیون دلار نیز در این عملیات نابود شد.

طبق گفته یکی از مقامات نظامی ارتش آمریکا، این حمله در جنوب یمن با هدف دستیابی به اطلاعات ارزشمند به ویژه تجهیزات رایانه‌ای صورت گرفت.

پنتاگون برای اثبات موفقیت‌آمیز بودن این عملیات، یکی از ویدئوهایی را که می‌گوید در عملیات به دست آورده، در اختیار رسانه‌ها قرار داد. اما ساعتی بعد، مشخص شد که این ویدئو که در آن القاعده در حال آموزش به نیروهایش است، متعلق به ۱۰ سال قبل است و مدت‌هاست که در اینترنت منتشر شده است.




منبع: فارس