آمریکا با نقض تعهدات، خود را رسوا می‎کند
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا با نقض تعهدات خود را مفتضح و رسوا می‎کند، گفت: امروز اجماع جهانی بر علیه آمریکاست.

 اعطای بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش خصوصی

محمدباقر نوبخت عصر امروز در مراسم افتتاح کارخانه تولید فرآورده‎های کشاورزی در شهرک صنعتی کردکوی، اظهار کرد: برای فراهم کردن جایگاه ممتاز و متناسب مردم ایران در رقابت‎های منطقه‎ای نیازمند رشد هشت درصدی اقتصادی هستیم.

 

وی افزود: رشد اقتصادی کشور که طی سال‎های متوالی با شاخص‎های منفی مواجه بوده در نیمه نخست سال جاری با احتساب نفت رشد 6.5 درصد و بدون احتساب نفت رشد 4.5 درصدی را تجربه کرده است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه موفقیت در شاخص رشد اقتصادی کشور از دو طریق حاصل شده است، گفت: دولت با فعال کردن واحدهای تولیدی بخش خصوصی و با اتمام رساندن طرح‎های عمرانی دولتی توانست به این رشد اقتصادی دست یابد.

 

* اعطای بیش از 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش خصوصی

 

نوبخت با بیان اینکه دولت در بخش غیردولتی با اعطای تسهیلات فرصت سرمایه‎گذاری را فراهم کرد، تصریح کرد: در سطح کشور 14 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات طی 10 ماهه سال جاری به بخش خصوصی اعطا شده است، اگر چه با توجه به نیازهای بخش غیردولتی تلاش بیشتری را می‎طلبد.

 

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در استان گلستان حدود 600 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید طی 10 ماه گذشته اعطا شده است، ابراز کرد: برای اتمام طرح‎های عمرانی در سطح کشور از مسیر دیگری و از طریق خزانه تزریق اعتبار شده است.

 

وی با بیان اینکه پیش‎بینی می‎شود تا پایان سال جاری حدود 300 طرح و پروژه عمرانی به اتمام برسد، یادآور شد: بر اساس پیش‎بینی‎ها اعطای اعتبارات حدود 37 هزار میلیارد تومان است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه حدود 631 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‎های عمرانی استان گلستان اختصاص یافت، بیان کرد: استان گلستان اعتبارات عمرانی را از طریق طرح‎ها و متعهدات سفر رئیس جمهور دریافت می‎کند.

 

نوبخت اضافه کرد: اعتباری بالغ بر 909 میلیارد تومان و به میزان 147 درصد به اعتبارات عمرانی اختصاص یافت تا با اتمام طرح‎های عمرانی در کنار فعال شدن واحدهای تولیدی شاهد توسعه و افزایش سطح اشتغال باشیم.

 

وی از 11.5 میلیارد دلار سرمایه‎گذاری ازسوی منابع خارجی از دی‎ماه سال گذشته تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: طی چهار سال گذشته تمامی سرمایه‎گذاری‎های خارجی به 5 میلیارد دلار نمی‎رسید حال این مقدار سرمایه‎گذاری طی یک سال حاصل رفع تحریم‎ها بوده است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه بر اساس گزارش ماه گذشته بانک جهانی، ایران رشد اقتصادی بالای 6 درصد را تجربه می‎کند، اظهار کرد: ایران از باثبات‎ترین اقتصاد در منطقه برخوردار است.

 

نوبخت با بیان اینکه صندوق بین‎المللی پول در گزارش هفته گذشته خود ایران را جزو 18 اقتصاد بزرگ جهان دانست، متذکر شد: این موفقیت‎ها نتیجه تلاش و همت دولت و ملت، از دستاوردهای انقلاب اسلامی و حاصل مجاهدت‎های صورت گرفته در عرصه‎های مختلف است.

 

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر زنجیرهای ظالمانه تحریم برداشته شد، گفت: در صورتی که دولت از فرصت طلایی مذاکرات هسته‎ای استفاده نمی‎کرد کار با اندیشه‎های بسته‎ای که در حال حاضر در آمریکا حاکم شده، سخت می‎شد.

 

* تفکر خشن و غیرمنطقی در آمریکا حاکم شده است

 

وی با بیان اینکه تفکر خشن و غیرمنطقی در آمریکا حاکم شده است، بیان کرد: در صورتی که مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده هسته‎ای از فرصت استثنایی استفاده نمی‎کردند امروز قادر به جلوگیری از اعمال تفکر خشن آمریکا نسبت به ایران نبودیم.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه امروز کسی نمی‎تواند ادعا کند که ما در تحریم نفتی قرار داریم، افزود: ایران در حالی در ماه گذشته 2 میلیون و 900 هزار بشکه نفت و فرآورده‎های نفتی صادر کرده که قبل از برداشته شدن تحریم قادر به صادرات بیشتر از یک میلیون بشکه نفت نبوده است.

 

نوبخت با بیان اینکه امروز همه صنایع خارجی برای مشارکت با ایران وارد عمل شدند، اضافه کرد: ورود همان یک هواپیما به ایران کافی است نشان دهد که درب‎ها به روی ایران باز شده است.

 

وی با بیان اینکه آمریکا با نقض تعهدات خود را مفتضح و رسوا می‎کند، اظهار کرد: امروز اجماع جهانی بر علیه آمریکاست و در داخل و خارج به تفکر حاکم شده در آمریکا معترض هستند، از این رو همانند گذشته اجماع جهانی بر علیه ایران نیست.

 

منبع: دانشجو