قالیباف: در کشور فساد وجود دارد، چون دار و دسته خودمان را به عرصه آورده ایم
قالیباف گفت: اگر امروز در کشور ما ناکارآمدی، فساد اداری، آسیب اجتماعی وجود دارد یکی از ریشه‌های جدی آن این است که ما مردم را زمینه عمل، به مشارکت دعوت نکردیم، بلکه دار و دسته خود را به این عرصه آورده‌ایم.

قالیباف: دار و دسته خودمان را به عرصه آورده ایم

 محمدباقر قالیباف پیش از ظهر جمعه در سخنرانی مراسم راهپیمایی 22 بهمن در اصفهان با اشاره به رشادت‌های رزمندگان و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی اصفهان اظهار داشت: نقطه‌ای در دوران دفاع مقدس و مکانی نیست که رشادت‌های سرداران بزرگی همچون شهید خرازی‌ها‌، کاظمی‌ها، ردانی پورها و حبیب الهی‌ها را ندیده باشد، حضور در جمع این مردم ولایت‌مدار برای من افتخار است.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در زمانی که هیچ یک از قدرت‌های جهان تصور چنین رخداد عظیمی را نداشتند، افزود: امام (ره) جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت، امام عزیز در کنار شهدا با اراده آهنین و توکل به خدا انقلابی را به پیروزی رساندند که خارج از تصور از همه تحلیل گران آن زمان بود.

شهردار تهران با بیان اینکه امام در پیروزی انقلاب اسلامی هیچ تردیدی به خود راه نداد، تصریح کرد: امام (ره) و شهدا دشمن تا بن دندان مسلح در حوزه استبداد داخلی و استکبار جهانی را از پا درآوردند، در آن زمان هیچ حرکت سیاسی و هیچ اقدام امنیتی و نظامی خارج از اراده شرق و غرب در این کره خاکی اتفاق نمی‌افتاد.

وی با بیان اینکه امام و ملت به راه خود ایمان داشتند، ادامه داد: امام (ره) باور داشت راهی را که انتخاب کرده صراط مستقیم است و جامعه‌ای که در مسیر سنت‌های الهی حرکت کند سختی‌هایی را پیش رو دارد اما عاقبت این حرکت پیروزی است چون وعده الهی است.

قالیباف با بیان اینکه امام راحل به خدا ایمان داشت و می‌دانست عزت و ذلت دست اوست، گفت: امام (ره) می‌دانست بی اذن خدا اتفاقی رخ نمی‌دهد و ایمان به خدا، اراده امام و ملت را قوی کرده بود.

وی با بیان اینکه امام راحل از تحریم‌ها و گزافه‌گویی‌های شاه ملعون نمی‌ترسید، تصریح کرد: امام از تهدید آمریکا و جریان شوروی آن‌روز نمی‌ترسید، افراد سست عنصری در انقلاب و در جامعه چه در دانشگاه و چه در حوزه بوده و به امام می‌گفتند با کدام امکانات می‌خواهید با این رزم مبارزه کنید و این راه محکوم به شکست است، اما امام پاسخ می‌دادند که در راه خدا و برای خدا با این ملت در مقابل دشمنان می‌ایستیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: امام و امت هرگز تردیدی به خود راه ندادند و انقلاب در کمترین زمان ممکن به پیروزی رسید، این انقلاب در قرنی رخ داد که دین زدایی وجود داشت، درست در زمانی که ضد دین تبلیغ می‌کردند انقلاب اسلامی در سایه دین شکل گرفت و پیوند میان دین و سیاست رخ داد و نظام ولایی به جای نظام طاغوتی در این کشور مستقر شد.

وی ادامه داد: انقلاب ما یک هدف بزرگ داشت، یکی از مهم‌ترین وظایف و اهداف نظام و انقلاب ما این بود که بتواند آسایش، آرامش و رفاه جامعه را در سایه نظام اسلامی برای جامعه اسلامی به دور از هرگونه طبقه بندی فراهم کند.

قالیباف با بیان اینکه این هدف مادی انقلاب اسلامی همچنان تداوم دارد، گفت: در کنار این هدف مادی هدف معنوی نیز وجود دارد، هدف معنوی انقلاب اسلامی این بوده که رستگاری اخروی مردم را فراهم کند و شرایط بندگی خدا را در جامعه به ارمغان بیاورد، این آرمان انقلاب، امام راحل و شهدا و خواسته رهبر معظم انقلاب است و ما ذره‌ای نباید از این خواسته عقب نشینی کنیم، ما در این مسیر سختی‌هایی پیش رو داریم و خواهیم داشت.

وی افزود: در اوایل انقلاب تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی را دیدیم، دشمنان ما هر روز در تلاش هستند تا نظام اسلامی را نابود کنند اما ما آگاه هستیم. وظیفه ما در برابر آن‌ها این است که با مهمترین عنصر یعنی استکبارستیزی در مقابل آن‌ها بایستیم و همان طور که در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس به خود تردید راه ندادیم اکنون نیز دچار تردید نشویم.

شهردار تهران با بیان اینکه از همان ابتدای انقلاب افراد مسئولانی بوده‌اند که نسبت به این آرمان‌ها تردید داشتند، گفت: در دوران دفاع مقدس بنی صدر را داشتیم که هیچ اعتقادی به مقاومت نداشت، در زمان‌های مختلف افرادی نیز افرادی بودند که شاید سابقه انقلابی‌گری را داشتند اما در ادامه راه از مسیر انقلاب خارج شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نباید هیچ خللی در راه و مسیر خود ایجاد کنیم، این را باید بدانیم که امروز در هر کجا قرار داریم امانت‌دار مردم و امت اسلامی و شهدا و سرباز ولایت هستیم، اگر مجاهدت این مردم و این پیوند عمیق میان امت و امام راحل نبود چنین فرصت‌هایی برای ما پیدا نمی‌شد.

قالیباف با بیان اینکه مکلف هستیم نظام کارآمدی در همه سطوح ایجاد کنیم، اظهار داشت: مهمترین وظیفه نظام اسلامی در همه سطوح باید در گام نخست همان وظیفه و هدف انقلاب اسلامی در زمینه برقراری آسایش، آرامش و رفاه و توجه به عدالت اجتماعی باشد.

وی ادامه داد: نباید با ضعف در مدیریت، ناکارآمدی، تنبلی در کار و زمان نگذاشتن، بی تدبیری در کارها سبب وارد آمدن آسیب به جامعه خود شویم، در اینکه دشمنان با ما کنار نخواهند آمد و نشان داده‌اند که همیشه در کمین ضربه به ما هستند شکی نیست، در راس این دشمنان آمریکا و اسرائیل قرار دارند که همیشه به دنبال توطئه چینی علیه این ملت هستند.

شهردار تهران گفت: ملت ما نشان داده‌اند در این عرصه همیشه ایستاده‌اند اما ما مسئولان نباید ضعف و نقش خود را به گردن دشمن بیندازیم چون این موضوع را مردم نمی بخشند.

وی اضافه کرد: تردید نکنید اگر در برجام به فرمان و موافقت رهبر معظم انقلاب با دشمنان همیشگی خود مذاکره‌ای صورت دادیم این موضوع نهفته در قدرت دیپلماسی ما نبود، بلکه ریشه در روحیه مبارزه و استکبار ستیزی داشت، این در قدرت خون شهدای مظلوم ما بود تا جایی که 5 +1 از ناعلاجی سر تعظیم در مقابل عظمت این ملت فرود آورد.

قالیباف گفت: این موضوع به برکت انقلاب و مبارزه است نه به برکت گفت‌وگو. البته گفت‌وگو نوعی ابزار به شمار رفته و حرف ما این است که مذاکره هم نوعی مبارزه است، اما به دست دشمن و سازش با او نگاه کرد سرابی بیشتر نیست.

وی با بیان اینکه انقلابی‌گری ما نشان دهنده تداوم راه شهدا و امام شهداست، گفت: این روحیه نتیجه سخنان رهبر معظم انقلاب است، به این وسیله است که در بدترین شرایط امنیتی خاورمیانه کشور ما اینگونه امن است، این به برکت انقلابی‌گری و عزیزانی است که در این راه زحمت می‌کشند.

شهردار تهران با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: این سئوال مطرح است که چرا مجموعه دولت‌ها نتوانستند مشکل اقتصادی کشور را حل کنند، مهمترین اشکال در این است که اول باید به انقلاب و مسیر انقلابی، کار و تلاش ایمان داشته باشیم، باید باور داشته باشیم که این مسیر الهی است و باید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه کنیم.

وی ادامه داد: اگر به دشمن امید داشته باشیم و دست به سمت آن ها دراز کرده و احساس کنیم آنها می‌توانند مشکلی از ما حل کنند استباه بوده و این موضوع سرابی بیشتر نیست، ما باید با عقلانیت و تلاش و امید به خدا و نه امید به فرهنگ غرب تلاش کنیم تا "لایحتسب" شامل حال ما شود و با تلاش جهادی و تکیه بر مردم مشکلات را رفع کنیم.

قالیباف گفت: اگر امروز در کشور ما ناکارآمدی، فساد اداری، آسیب اجتماعی وجود دارد یکی از ریشه‌های جدی آن این است که ما مردم را زمینه عمل، به مشارکت دعوت نکردیم، بلکه دار و دسته خود را به این عرصه آورده‌ایم، در هر چالشی از انقلاب زمانی که مردم به میدان آمدند مشکلات حل شد، مشکل این است که مدیریت و اقتصاد را به دست مردم نسپردیم بلکه به دوستان و هم حزبی‌های خود دادیم، در حالی که مدیریت را باید به دست جوانان انقلابی می‌سپردیم.

وی ادامه داد: یادمان نرفته در اصفهان در یک روز بیش از 350 شهید را تشییع کردیم ولی امروز در عرصه اقتصاد مردم کجایند؟ باید در این زمینه از مردم استفاده کرده و فضا را برای حضور آن‌ها فراهم کنیم، تردیدی وجود ندارد که ظرفیت‌های این کشور تنها با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با استمرار راه امام و شهدا و تحت رهنمودهای رهبری شکوفا شده و در آینده نزدیک بر مشکلات اقتصادی فائق خواهیم آمد.



منبع: تسنیم