روسیه شایعه دخالت در انتخابات 96 ایران را رد کرد
سفیر روسیه در تهران؛ دخالت مسکو در انتخابات ۹۶ ایران را رسماً تکذیب کرد.

دخالت مسکو در انتخابات ۹۶ ایران شایعه است

لوان جاگاریان گفت: چند هفته پیش یکی از خبرگزاری‌ها در ایران مقاله‌ای را منتشر کرد و روسیه را متهم به دخالت در امور داخلی ایران به نفع یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ کرده است. آنها می‌خواستند همانند آمریکایی‌ها که می‌گویند روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ دخالت کرده است، بگویند که روس‌ها در انتخابات آینده ایران هم دخالت می‌کنند. لذا به عنوان سفیر فدراسیون روسیه در ایران این موضوع را کاملاً رد می‌کنم.

وی افزود: در انتخابات سال ۹۲ که حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد، از من سوال می‌کردند که روسیه ترجیح می‌دهد  کدام نامزد پیروز شود؟ در آن زمان من اعلام کردم که ما هیچ‌گونه ترجیحی در این خصوص نداریم و هر نامزدی که به عنوان رئیس‌جمهوری ایران انتخاب بشود برای آن شخص احترام قائل هستیم و با آن مناسبات برقرار می‌کنیم.

 چراکه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی روسیه جایگاه خاصی دارد و هر شخصی که رئیس جمهوری ایران شود، با روسیه روابط خوبی خواهد داشت که این بر اساس روابط دیرینه و سنتی طرفین بوده است و در حال حاضر هم این روابط وجود دارد. از این جهت مجددا باید بگویم که هرگونه دخالت روسیه در این خصوص را رد می‌کنم.    

 

منبع: ایسنا