نماینده مردم اردستان گفت: باتوجه به اختلاف رقم اعلام‌شده از سوی خزانه دولت با سخنگوی این نهاد درباره درآمدهای حاصل از یارانه‌ها، پول‌هایی هست که به خزانه واریز نشده.

همه درآمدهای حاصل از هدفمندی را به خزانه نریخته‌اند

حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس در پاسخ به این سؤال که برخی اخبار حاکی از این است که دولت درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را به خزانه واریز نمی‌کند، اظهار داشت: در مورد یارانه‌ها چند نقل‌قول وجود دارد. یک نقل‌قول مربوط به خزانه دولت است که می‌گوید درآمد حاصل از یارانه‌ها سالانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است.


وی افزود: نقل قول‌های دیگر از سوی آقایان حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق و برنامه ششم، نوبخت سخنگوی دولت و دیوان محاسبات کل کشور است که به ترتیب این درآمد را حدود ۸۲-۸۳ هزار میلیارد، حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد و ۸۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده‌اند. یعنی رقم اعلامی توسط سه منبع با خزانه دولت دارای اختلاف ۵۰ هزارمیلیاردی است.


طباطبایی نژاد تصریح کرد: باتوجه به اختلاف رقمی اعلام‌شده از سوی خزانه دولت با سخنگوی این نهاد مشخص است که دولتی‌ها با هم توافق نظر نداشته و فاصله‌ی زیادی در این اعداد وجود دارد.


وی با بیان اینکه این اختلاف عددی در اذهان عمومی علامت سؤال جدی ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: گویا دولت می‌خواهد بدون محاسبه خلاهایی که وجود دارند را پر کند. همچنین باتوجه به این سه گزارش مشخص است پول‌هایی هست که به خزانه واریز نشده و معلوم نیست به کجا ریخته می‌شود.