صف طویل مردان احمدی‌ نژاد برای کاندیداتوری
مردان احمدی‌نژاد قد علم می‌کنند برای رسیدن به مسند ریاست‌جمهوری. همان‌جایی که روزگاری احمدی‌نژاد برآن تکیه زد و اتفاقاتی جدید را در عرصه دولتی ایران رقم زد. حالا دولتمردانش همه خود را در قامت رئیس‌جمهور می‌بینند، شاید این هم جزئی از بازی احمدی‌نژاد بازمانده از انتخابات 96 باشد.

دوباره مردان احمدی‌نژاد قد علم می‌کنند

فضای سیاسی کشور رفته رفته رنگ و بوی انتخاباتی پیدا می کند. 90 روز تا انتخابات رئیس جمهور دوازدهم باقی مانده است. حالا گروه ها، احزاب، جریان ها و تشکل ها نگاه جدی تری به برنامه های انتخاباتی دارند. البته جدای از اصلاح طلبان که بیشتر به رصد فضا می پردازند این اصولگرایان هستند که بدنبال یافتن گزینه هایی مطلوب برای حضور در عرصه هستند.

بازی جدی تر شده و باید این طیف کاندیدای مورد نظر را بیابد و برای اجماع بر سر او تلاش کند. امری که سالهاست محقق نشده است. این روزها افراد یکی یکی برای انتخابات حاضر می شوند و علاقه دارند که خود را در معرض رای مردم قرار دهند.
 
اصولگرایان هم روز به روز سردرگم تر می شود در میان این همه کاندیدا. حالا احمدی نژادی ها هم دست به کار شدند. آنها هشت سالی طعم قدرت را چشیده اند و باز سودای ریاست جمهوری در سر دارند. درست است که لیدرشان با منع رهبری از حضور در انتخابات باز ماند اما طرح ها و نقشه ها یکی پس از دیگری از ولنجک صادر می شود و به منصه ظهور می رسد.

حمیدرضا بقایی شاید مرد شماره یک احمدی نژاد باشد. همانی که ارتباط تنگاتنگی با رئیس دولت های نهم و دهم داشت و دست آخر به حکم دادگاه بازداشت شد. معاون اجرایی رئیس‌جمهور ایران در دولت دهم بود و دو سالی هم ریاست گردشگری و دبیری شورای عالی مناطق آزاد را برعهده داشت.
 
همین چند سال پیش بود که به حکم دیوان عدالت اداری بدلیل برخی تخلفات در سمت ریاست گردشگری انفصال از خدمات دولتی دریافت کرد. گفته شده که در دوره ریاست او تعدادی از بنا های تاریخی از فهرست میراث ملی خارج شده و در مسیر تخریب قرار گرفتند، هرچند بقایی در توجیه این مهم می گوید که سازمان توان حفظ این بنا ها را نداشت بنابراین احکام تخریب اجرا شده است.
 
این کاندیدای ریاست جمهوری دوازدهم مهر بازداشت را هم در کارنامه خود دارد. 18 خرداد 94 بود که غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که برای بقایی قرار بازداشت صادر شده است. البته هفت ماه بعد یعنی ۲۸ دی ماه 94 با تبدیل قرار بازداشت به کفالت، آزاد شد. دلیل بازداشت چندماهه او تا زمان آزادی نامشخص بود.حالا سودای پاستور در سر دارد هرچند سعی می کند القا کند که به هیچ جریان و حزب و گروه و حتی شخصی وابسته نیست. اما این اولین پازل بازی محمود احمدی نژاد بود که بر جای خود نشست.

مهرداد بذرپاش مرد شماره دو دولت احمدی نژاد. جوانی جویای نام. همانی که با اعتماد احمدی نژاد در عنفوان جوانی توانست در پست هایی کلید بنشیند. بذرپاش در دوران شهرداری احمدی نژاد رئیس گروه مشاوران جوان او بود. البته کمی بعد هم مدیر فرهنگسرای خاوران شد.
 
در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد و در سن 28 سالگی به مدیرعاملی شرکت پارس خودرو منصوب شد. جالب است که 10 ماه بعد جایگزین همانی شد که برایش حکم زده بود یعنی احمد قلعه بانی مدیرعامل سایپا. هرچند تنها دو سال بر این مسند تکیه کرد و در سال 88 جابجا شد. همان سال با حکم محمود احمدی نژاد، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی جوانان شد که البته این حکم در 28 آذر 1389 ملغی شد و او در جلسه هیات دولت بدلیل انتقاد از برخی دخالت های مشایی در امور سازمان تحت نظارتش از سوی احمدی نژاد برکنار شد.
 
بعد از آن تلاش کرد و در مجلس نهم بعنوان نماینده تهران وارد خانه ملت شد و در جایگاه هیات رئیسه قرار گرفت. او صاحب امتیاز فعلی روزنامه وطن امروز است. حالا او هم سودای ریاست جمهوری در سر دارد و جدی هم فعالیت می کند. با اصولگرایان از طیف های مختلف جلسه می گذارد و فعالیت های رسانه ای اش بیش از گذشته شده است. روزهای زیادی را به سفر می رود و سخنرانی هایی با ادبیات خاص انجام می دهد.
 
در این بین هستند دیگر کاندیداهایی که روزگاری در طیف موسوم به احمدی نژاد فعال بودند و روزگاری عضو کابینه او. حالا همه آنها می خواهند کاندیدای ریاست جمهوری شود. هرچند برخی اعلام برائت می کنند و دیگر خود را هم طیف احمدی نژاد نمی دانند. عده ای هم تشکیلاتی را سر وسامان داده اند و تحت آن تشکیلات فعالیت انتخاباتی می کنند.

حمیدرضا حاج بابایی عضو جبهه یکتا. جبهه ای که برخی اعضای دولت دهم و نمایندگان مجلس و نیز دولت نهم آن را تشکیل داده‌اند. حاج بابایی پیشتر از وزارت نمایندهٔ دوره پنجم ، ششم ، هفتم ، هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی است. او وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم و کابینهٔ محمود احمدی‌نژاد بود. در دوران نمایندگی‌اش عضو هیئت رئیسه و رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بوده ضمن اینکه در کمیسیون‌های محاسبه و بودجه، تلفیق، اصل نود و امنیت ملی و سیاست خارجی عضویت داشته است.
 
در دوران وزارت او در آذر ماه ۹۱حادثه آتش سوزی در مدرسه شین آباد پیرانشهر اتفاق افتاد که طی آن یک دانش آموز بر اثر شدت سوختگی در بیمارستان سینا تبریز جان سپرد. او در مجلس از کلمه عذرخواهی استفاده کرد اما به دلیل به کار بردن عبارت "از الان تا قیامت بابت هر اتفاقی که در آموزش و پرورش می‌افتد عذرخواهیی می‌کنم." عده ای عذرخواهیش را طعنه آمیز تصور می کنند. حالا او هم سودای ریاست جمهوری در سر دارد و قرار است خود را در معرض رای مردم قرار دهد.

رستم قاسمی او هم کاندیدای نهایی جبهه یکتا هست و قرار است همزمان با حاج بابایی وارد عرصه رقابت شود. همه او را قبل از همه سمت هایش بعنوان وزیر نفت دولت احمدی نژاد می شناسند. اما رستم قاسمی مشاور سابق اسحاق جهانگیری هم بوده ضمن اینکه مشاور عالی وزیر دفاع ، حسین دهقان نیز هست. البته او دورانی هم فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بود. حالا رستم قاسمی هم می خواهد رئیس جمهور ایران شود.

مسعود زریبافان دیگر مرد احمدی نژادی . معاون رئیس جمهور بوده. بیش از هرچیزی حضورش در بنیاد شهید سروصدا کرد. زریبافان رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران است. در دوران ریاست او بر این بنیاد تخلفات گسترده ای انجام شد که به همین منظور کمیته تحقیق و تفحصی در مجلس تشکیل شد و بررسی های لازم صورتت گرفت.
 
او عضو شورای دوم شهر تهران بوده و در انتخابات ریاست جمهوری 84 ستاد مردمی حمایت از احمدی‌نژاد راهدایت می کرد. اولین چند شغله دولت احمدی نژاد بود که به حکم مصوبه مجلس استعفا داد. او موفق به حضور در دور سوم شورای شهر تهران نشد اما ریاست مجمع باشگاه استقلال را در دست گرفت. زریبافان هم قرار است خود را در معرض رای مردم قرار دهد.
 
برخی گمانه ها از کاندیداتوری ابوالمشاغل دولت احمدی نژاد، "غلامحسین الهام" هم سخن به میان آورده اند. مهمترین و مطرح ترین پست او سخنگویی دولت احمدی نژاد بود. بیشتر از الهام همسرش در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد معروف بود، آن هم بدلیل اتخاذ مواضعی متفاوت در مدح احمدی نژاد. فاطمه رجبی همسر الهام روزیی محمود احمدی نژاد را معجزه هزاره سوم نامید!!!
 
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری،حقوقدانی شورای نگهبان، سخنگویی دولت محمود احمدی نژاد، وزیر دادگستری و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله پست هایی است که در دولت احمدی نژاد بر عهده داشت البته پیش از آن سخنگوی شورای نگهبان و مدتی نیز سخنگوی قوه قضائیه بوده‌است.
 
به نظر می رسد صف مردان احمدی نژاد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری از این هم طولانی تر شود. اینکه فرمان بازی دست احمدی نژاد است یا خیر زمان مشخص می کند. هرچه جلوتر رویم پازل تکمیل تر می شود و حقایق روشن تر.



منبع: اعتمادآنلاین