تاج زاده: کاندیداتوری بقایی شوخی است
هاشمی رفسنجانی سمبل عقلانیت در نظام بود و رای به روحانی یعنی نبود هاشمی را جبران كردن. آخرین نظر سنجی ها در تهران بیانگر این است كه بیش از 54 درصد مردم می خواهند در انتخابات شركت كنند. جناح اصولگرا هیچ گزینه برجسته ای ندارد كه مطرح كند کاندیداتوری آقای بقایی نیز به شوخی شبیه تر است.

روحانی ثبت نام می كند، تایید صلاحیت می شود و رای می آورد

خلاصه ای از گفت و گوی ما با مصطفی تاج زاده معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات: در حادثه پلاسكو شاهد بودیم كه حساسیت مردم بیشتر شده بود كه چرا نمایندگان شایسته‌ای به شورای شهر نفرستاده بودند تا بتوانند با مدیریت صحیح، از وقوع چنین حوادث تلخی جلوگیری كنند.

احتمال رد صلاحیت رییس جمهوری كه روی كار است، چه روحانی و چه هر فرد دیگری، نزدیك به صفر است زیرا این موضوع موجب می شود مشروعیت نظام زیر سوال برود و مشكلات عمیق داخلی و خارجی برای كشور به وجود آید. رد صلاحیت روحانی به این معناست كه مسئولان عالی‌رتبه نظام می‌خواهند همه مسئولیت را تنها به دوش بكشند. 

به نظر من دکتر روحانی ثبت نام می كند، تایید صلاحیت می شود و رای می آورد، اما در مورد میزان آرای ایشان در حال حاضر نمی توان صحبت كرد.

در چند ماه گذشته امدادهای غیبی همگی به نفع آقای روحانی بوده است. فوت آیت ا... هاشمی رفسنجانی و تجلیلی که مردم از وی کردند و از طرفی، اشبه الناس به هاشمی بودن روحانی بدون شك بر سبد رای وی تاثیر مثبت خواهد گذاشت. 

 جدی ترین رقیب این روزهای روحانی، آقای قالیباف است كه به نظر من رای او دو رقمی نمی‌شود. حتی اگر تمام اصولگرایان در مورد او به وحدت برسند، بازهم آرای او به ده میلیون نخواهد رسید زیرا اکثریت مردم به یك نظامی، آن هم با تفكر گازانبری رای نمی دهند.

شاید تنها یك نفر كه اگر در حصر نبود، می توانست روحانی را در انتخابات شكست دهد.

اینكه روحانی با اتخاذ یک سیاست درست، فضای مجازی را باز نگه داشت و اجازه نداد فیلتر شود، دستاورد بزرگی است و ما امروز شاهد آن هستیم كه تلگرام در حال ایجاد یك انقلاب فرهنگی در كشور است.

هاشمی رفسنجانی سمبل عقلانیت در نظام بود و رای به روحانی یعنی نبود هاشمی را جبران كردن. آخرین نظر سنجی ها در تهران بیانگر این است كه بیش از 54 درصد مردم می خواهند در انتخابات شركت كنند. جناح اصولگرا هیچ گزینه برجسته ای ندارد كه مطرح كند کاندیداتوری آقای بقایی نیز به شوخی شبیه تر است.

اگر احمدی نژاد محبوبیتی داشت در همان دوره اول پیروز می شد. انتخابات كه دو دوره ای شد برخی فاكتور های دیگر به میان آمد. تمام نامزدها تحلیل‌شان این بود كه اگر در دور دوم در برابر هاشمی بایستند ،با وجود تمامی گلایه هایی كه از آقای روحانی داریم، از او حمایت خواهیم كرد. حتی اگر شكستی هم ایجاد شود ما ائتلاف خود را حفظ خواهیم كرد.

 البته پوپولیست از نظر من، ساده سازی غیر علمی مسائل پیچیده ملی و بین‌المللی و یعنی کسب رای به هر قیمتی؛یعنی روزی به ارتجاعی ترین بخش حوزه علمیه نزدیك شوی و روز دیگر با كوروش عكس بگیری. یعنی اینکه اصولی در میان نیست و اصل این است که من رای بیاورم. زیرا هیچ منطقی نمی تواند رابطه میان مصباح و كوروش را توجیه كند.

  جریانی در جامعه ما وجود دارد كه می گوید تحریم نعمت است، می گوید برای دفاع از بشاراسد خوزستان را می شود داد، می گوید پیشرفت اقتصادی ما در تحریم بهتر یا بیشتر است. این گروه معتقدند كه اگر در جامعه جنگ باشد به سمت انقلابی گری می رویم.

جماعت دلواپس به این رفتار می گویند وادادگی در حالی كه این درایت است. ما باید در برابر دشمن هوشیار و بیدار باشیم و نباید او را تحریك كنیم. دشمن نمی تواند ما را شكست دهد اما می تواند به ما آسیب برساند.

 روحانی اگر رای بالا می خواهد باید به مطالبات ملت پاسخ مثبت دهد. به علاوه ،كمیت رای یك مساله است و كیفیت رای مساله‌ای دیگر. بسیاری، به روحانی و به رییس‌دولت اصلاحات یعنی به هر دو رای دادند، اما می‌گویند به رییس‌دولت‌اصلاحات علاقه ویژه ای داریم اما به روحانی احترام می گذاریم. به سخن دیگر، زمانی شما به دلیل‌ آنكه مرا دوست دارید به من رای می دهید و زمانی دیگر چون فرد دیگری نیست، من را انتخاب می كنید. 

 

منبع: قانون