دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: رییس‌جمهور به سیاست دنیا آشنا باشد و دلش از حب دنیا خالی باشد. مردم را به باند و خویشاوندان خود ترجیح دهد.
خبرگزاری ایلنا: دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: رییس‌جمهور به سیاست دنیا آشنا باشد و دلش از حب دنیا خالی باشد. مردم را به باند و خویشاوندان خود ترجیح دهد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در نخستین مجمع جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: از تشکیل چنین جمعی عظیم، دلسوز، انقلابی و آگاه که برای انجام یکی از مهمترین مسائل انقلاب جمع شدید و خود را آماده کردید، بسیار خرسند هستم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: مردم خوب ما نشان دادند که حقیقتا بصیرت دارند و موقع‌شناس و وظیفه‌شناس هستند و راه صحیح را تشخیص می‌دهند و برای رسیدن به اهداف راه صحیح را انتخاب می‌کنند و نمونه آن راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور بر سر صندوق‌ها است .

او ادامه داد: کسانی که انتخاب می‌شوند از فیلتر شورای نگهبان رد شده‌اند بنابراین همه صالح هستند اما عقل و تجربه به ما نشان داد باید اصلح را انتخاب کنیم.

موحدی کرمانی افزود: حرکت خوب جمنا انتخاب از پایین به بالا است و از مردم خواسته شما تصمیم بگیرید که چه کسی رییس‌جمهور باشد. از بالا دستور نیامده است بلکه از مردم شروع شده است .

او گفت: شما نماینده مردم ایران از سراسر کشور جمع شدید تا در این زمینه تصمیم بگیرید و در نهایت رییس‌جمهور را انتحابات کنید. روحانیت در این زمینه وظیفه دارد در این راه حمایت و شما را کمک کند. روحانیت سخن انبیا و رسول خدا را دارد و موظف است این پیام را به ویژه در مسائل اجتماعی به گوش مردم برساند .

موحدی کرمانی افزود: من به شما عزیزان برای این حرکت تبریک می‌گویم برای اینکه جمع شدید تا سرنوشت کشور را برای چهار سال رقم بزنید . جمع شدید که نفر دوم مملکت را انتخاب کنید لذا نفر اول رهبری است و نفر دوم این آقا است که به دست شما انتخاب می‌شود.

او گفت: بعد از مقام معظم رهبری رییس جمهور تصمیم می‌گیرد و در مقام اجراست که باید منویات و فرامین و سیاست‌های کلی رهبری را او اجرا کند .

موحدی کرمانی اطهار داشت: رییس‌جمهور باید از هوا وهوس دور باشد و نسبت به اسلام بینش قوی داشته باشد و ساده‌زیست باشد و اشدالاکفار باشد و باور کند امریکا دشمن است. نسبت به مردم مهربان باشد و درد مردم را بفهمد. به سیاست دنیا آشنا باشد و دلش از حب دنیا خالی باشد. مردم را به باند و خویشاوندان خود ترجیح دهد.

او با تاکید بر اینکه ولایت عمود خیمه نطام است، عنوان کرد: هر توافقی به دست آوردیم تابع حمایت ولایت بود به همین دلیل بینی دشمن را با این کار به خاک مالیدیم. کسی که انتخاب می‌شود باید تابع محض رهبری در عمل باشد. شما که برای انتخاب رییس جمهور مصمم شدید باید بدانید که با توجه به بیانات امام و رهبری رییس‌جمهور چه شرایطی داشته باشد برای همین هم با اخلاص کار را شروع کنید.