نائب رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: زمانی رئیس‌جمهور می‌گفت آن قدر برای مردم رفاه ایجاد می‌کنیم که نیازی به یارانه نداشته باشند، اما امروز مردم نمی‌توانند حتی یک کیلو گوشت بخرند.

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به انتقادات رئیس جمهور به سازمان صداوسیما برای علت یابی گرانی قیمت گوشت در چند روز اخیر، اظهار داشت: متاسفانه صدا و سیما نه تنها در این دولت بلکه در دولت های گذشته نیز مظلوم واقع شده است. به این معنا که اگر این سازمان تمام قد و دست به سینه در اختیار دولت ها نبود، قوه مجریه آن را در تنگنا و فشار قرار می داد. یعنی کمترین بودجه در اختیار صدا و سیما قرار می گرفت.

 

وی با بیان اینکه دولت علی رغم بودجه پایینش، انتظار بهترین خدمات را دارد، افزود: این در حالی است که بودجه تخصیص یافته به صداوسیما در حال حاضر، به اندازه بودجه یکی از شبکه های خبری بی بی سی هم نیست. از سوی دیگر شبکه های معاند همواره بمباران تبلیغاتی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به راه می اندازند آن وقت ما از صدا و سیما انتظار داریم که با دست خالی در مقابل آن ها برنامه بسازد. این امر قطعاً امکان پذیر نیست.

 

موسوی لارگانی تاکید کرد: اگر می خواهیم برنامه بسازیم باید پول در اختیار صدا و سیما قرار دهیم. امسال مبلغی برای صدا و سیما از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده که آن هم معلوم نیست محقق شود یا خیر. اگر میخواهیم فیلم هایی همچون مختار، حضرت یوسف و ... بسازیم باید هزینه کنیم متاسفانه علی رغم موضوع حقوق شهروندی و شعارهایی همچون آزادی بیان و قلمی که رئیس جمهور مطرح کرد اما از نظر روحانی آزادی بیان و آزادی قلم تنها زمانی است که برای دفاع از رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید به کار گرفته شود در غیر این صورت به افراد نسبت هایی همچون متحجر، بی سواد و بی شناسنامه داده می شود.

 

نائب رئیس کمیسوین اقتصادی تصریح کرد: زمانی رئیس جمهور می گفت آن قدر برای مردم رفاه ایجاد می کنیم که نیازی به یارانه نداشته باشند، اما امروز مردم با یارانه شان نمی توانند حتی یک کیلو گوشت بخرند. قیمت گوشت ثانیه به ثانیه بالا می رود و علت ان هم دقیقا مشخص نیست. زمانی می گفتند ارز گران شده و گوشت هم به تبع آن گران شده است اما گوسفندان ما دلار نمی خورد که بخواهند به تبع گرانی ارز گوشتشان هم گران شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بررسی صدا و سیما برای افزایش قیمت گوشت زیر سوال بردن دولت نیست بلکه علت یابی این مسئله است به هر حال باید دلیل اصلی افزایش قیمت این محصول به صورت روزانه شناسایی شود.

 

منبع: دانشجو