ترامپ: ارتش را بازسازی خواهم کرد
«دونالد ترامپ» می‌گوید ارتش کشورش از نظر تجهیزات وضعیت مناسبی ندارد و قول داده که بهترین کشتی‌ها و هواپیماها را برای نظامیان آمریکایی مهیا کند.
خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز بر روی عرشه ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد فرود» حاضر شد و در خصوص برنامه‌های خود برای ارتش، سخنرانی کرد.

ناو جرالد فورد از سال 2009 در دست ساخت است و بناست امسال به نیروی دریایی آمریکا تحویل شود؛ این شناور 4800 خدمه خواهد داشت و می‌تواند تا 70 جنگنده را حمل کند.

ترامپ که از زمان تبلیغات انتخاباتی همیشه بر بی‌توجهی دولت اوباما به وضعیت تجهیزات ارتش انتقاد می‌کرد، امروز هم صحبت‌های مشابهی داشت.

رئیس جمهور آمریکا خطاب به نظامیان حاضر در ناو گفت: «منابعی را که برای تأمین امنیت ما نیاز دارید، فراهم می‌کنم.»

وی ادامه داد: «بهترین هواپیماها و کشتی‌ها را برایتان فراهم می‌کنم ... به زودی بهترین تجهیزات (نظامی) دنیا را خواهیم داشت.»

ترامپ در مقام انتقاد از وضعیت فعلی گفت: «ناوگان نیروی هوایی ما به شدت فرسوده شده و احتمال اینکه هواپیماهای ما در حال تعمیر باشد، از اینکه در حال پرواز باشند، بیشتر است. نیروی دریایی ما هم به کوچکترین حالت خود از زمان جنگ جهانی اول رسیده، اما نگران نباشید. بزرگ‌ترین خواهد شد.»

دونالد ترامپ در خصوص جنگ هم سخن گفت. رئیس‌جمهور آمریکا بر روی عرشه ناو هواپیمابر جرالد فورد گفت: «ما بهترین تجهیزات را برای ارتش مهیا می‌کنیم تا از جنگ جلوگیری شود و اگر هم بنا شد، با استفاده از آنها بجنگد و البته پیروز شود.»

ترامپ در ادامه قدرت‌نمایی کلامی خود گفت: «این ناو در اقیانوس‌ها سفر خواهد کرد تا قدرت ما را در عرصه‌ای وسیع‌تر و در دوردست‌ها به نمایش بگذارد؛ امیدوارم مجبور نشویم از قدرت آن استفاده کنیم که اگر این چنین شود، آنها (دشمنان) به دردسر خیلی بزرگی خواهند افتاد.»

ارتش آمریکا در حال حاضر 10 ناوهواپیمابر در اختیار دارد که با افزوده شدن یو اس اس جرالد فورد در سال جاری، این عدد به یازده خواهد رسید.

بناست ناو هواپیمابر «یو اس اس جان کندی» هم تا سال 2020 به نیروی دریایی آمریکا تحویل شود.



منبع:فارس