واکنش ظریف به اتهام زنی تاریخی نتانیاهو
وزیر امور خارجه به اتهام‌زنی‌های تاریخی نخست‌وزیر اسرائیل در مسکو علیه ایرانیان در توئیتر پاسخ داد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به ادعاهای اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در سفر اخیرش به روسیه، مبنی بر اینکه ایرانی‌ها در تاریخ خود برای نابودی یهودیان تلاش کرده اما شکست خورده‌اند، توئیتی را در صفحه رسمی خود در توئیتر منتشر کرد.

آقای ظریف در توئیتر نوشت: «نتانیاهو برای به‌کرسی نشاندن دروغ‌های نژادپرستانه خویش در خصوص ملتی که 3 بار یهودیان را نجات داده است، به تاریخ مجعول و تحریف تورات پناه می‌برد. این عادت اوست.»

وزیر امور خارجه همچنین به عنوان ضمیمه پیام توئیتری خود، تصویری را منتشر کرده که به توضیح در خصوص وقایع تاریخی می‌پردازد که نتانیاهو آن را تحریف کرده است.

ترجمه متن تصویر چنین است: « یک بار دیگر، بنیامین نتانیاهو نه تنها واقعیات معاصر را تحریف می‌کند، بلکه همزمان گذشته و حتی کتاب مقدس را نیز تحریف می‌نماید. واقعا تاسف آور است که تعصب و نژاد پرستی به جایی می‌رسد که علیه آحاد یک ملت که سه بار در تاریخش یهودیان را نجات داده است چنین اتهامی وارد می‌شود.

کتاب استر بیان می کند که چگونه خشایارشا در چنین روزی یهودیان را از توطئه هامان نجات داد؛ دوباره در زمان کوروش، پادشاه ایران یهودیان را از اسارت در بابل رهانید؛ و در زمان جنگ جهانی دوم که یهودیان در اروپا کشتار می‌شدند، ایرانیان به آنان پناه دادند.»

نتانیاهو این هفته در ادامه تلاش برای اینکه مخالفت ایران با اشغالگری و نقض حقوق فلسطینی‌ها را دشمنی با یهودیان جلوه دهد، در آستانه عید یهودی «پوریم» دستکم دو بار مدعی شد که ایرانی‌ها از 2500 سال قبل به دنبال نابود کردن یهودیان بوده‌اند. پوریم عید کشتار ایرانیان توسط یهودیان است.

 

منبع: فارس