رهبر معظم انقلاب: همه باید قدر انتخابات را بدانند
حضرت آیت الله خامنه‌ای؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان ارتش تاکید کردند: همه باید قدر انتخابات را بدانند؛ انتخابات را گرامی بداریم؛ انتخابات باید سالم، با امنیت، با سلامت و با گستردگی انجام بگیرد.

دشمن چه آمریکا و چه بزرگ‌تر از آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند

در ایام گرامیداشت روز ارتش، جمعی از فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا دیدار کردند.  رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان ارتش فرمودند: امروز تقویت اقتصادی، نقطه کلیدی و دارای اولویت کشور است.

 ایشان افزودند: همه باید قدر انتخابات را بدانند؛ انتخابات را گرامی بداریم؛ انتخابات باید سالم، با امنیت، با سلامت و با گستردگی انجام بگیرد.

 فرمانده کل قوا گفتند: ان‌شاالله به توفیق الهی همین‌جور خواهد شد. علی‌رغم دشمنانی که مدام وسوسه می‌کنند. کسانی که رسانه‌های بیگانه را می‌بینند می‌دانند که دشمنان چطور دارند وسوسه می‌کنند که یک‌جوری انتخابات را خراب کنند.

ایشان تصریح کردند: ملت ایران انشاءالله با همین بیداری و هوشیاری که همیشه نشان دادند، در مقابل این حرکت خصمانه پیش بروند و یک انتخابات گسترده، بانشاط، با شور و شوق و سالم و همراه با امنیت ان‌شاءالله اتفاق بیفتند، این برای کشور یک ذخیره‌ای خواهد بود و کشور را مصونیت بسیاری خواهد داد. 

رهبر انقلاب فرمودند: بنده شعارهای اقتصادی را در این دو سه سال اخیر برجسته کردم برای اینکه احساس کردم دشمن از این ناحیه میخواهد ضربه بزند؛ وقتی ما مشکل اقتصادی داشته باشیم بخشهای مختلف نخواهند توانست کارهای درست خودشان را انجام بدهند.

 ایشان تاکید کردند: امروز ظرفیت اقتصادی در کشور یک نقطه کلیدی و دارای اولویت است، لذاست که بنده روی این تکیه می‌کنم روی معیشت مردم تکیه می‌کنم، روی معیشت کارکنان دستگاه‌های مختلف تکیه میکنم روی معیشت کارکنان نیرهای مسلح تیکه میکنم، اینها باید دنبال بشود اینها باید با جدیت دنبال بشود.

 فرمانده کل قوا گفتند: این به عهده مسئولین است. مسئولان اگر انگیزه های دشمن را نگاه کنند انگیزه بیشتری برای این کار پیدا می‌کنند. 

 هبر معظم انقلاب تاکید کردند: قدرتهای بزرگ متجاوز، شگرد کارشان تشر زدن است، این را بارها ما گفتیم. قدرتهای متجاوزی که میخواهند در همه جا دست دراز کنند و همه جا دخالت کنند...، از خودشان بزرگ‌نمایی میکنند، تشر می‌زنند، اخم می‌کنند. یادتان است اخمهایی که بعضی از دولتهای قبلی آمریکا می‌کردند؛ حالا هم یک‌جور دیگر.

ایشان فرمودند: برای یک کشور بدترین موقعیت این است که مسئولین کشور از اخم و تهدید و تشر دشمن بترسند. اگر ترسیدند در واقع در را برای ورود او و دخول او و تجاوز  و تعرض او باز کردند.

فرمانده کل قوا تصریح کردند: کار را با عقل و با منطق و با حکمت باید انجام داد در این تردیدی نیست اما با شجاعت باید انجام داد با ترسیدن با دلهره با تحت تاثیر تشر و بداخلاقی و اخم و گره ابروان قدرتمندانِ صاحبان قدرت در دنیا قرار گرفتن تحت تاثیر اینها واقع شدن اول بدبختی است.

رهبر انقلاب افزودند: خب کسی میخواهد بترسد بترسد اما از طرف مردم نترسد به حساب مردم نترسد، ملت ایستادند اگر ملت ایستاده نبود از سال 1357 تا امروز اثر و نشانی از ایران و ایرانی باقی نمی‌ماند، در مقابل نظامی که با مردم خود متصل است، مردم خود و ملت خود را دوست می دارد و ملتش او را دوست می دارند، دشمن چه آمریکا و چه بزرگ‌تر از آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. 

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه در دشمنی قدرتهای زورگو بویژه امریکا، با ملت ایران هیچ تردیدی نیست افزودند: اینکه بگویند با فلان فرد موافق هستند و با او ملاحظه خواهند کرد، حرف نادرستی است زیرا دشمنی آنها از زمان امام (ره) و بعد از امام و در زمان دولتهای گوناگون که با سلایق مختلف، بر سر کار بودند، همواره ادامه داشته است.

ایشان با تأکید بر اینکه باید اقتدار و ایستادگی ملت ایران و تأثیرناپذیری ملت از تشر امریکا و برخی کشورهای اروپایی ادامه پیدا کند، خاطرنشان کردند: بخش مهمی از ادامه ایستادگی و نهراسیدن از دشمن، بعهده نیروهای مسلح، و بخش عمده آن بر عهده اقتصادیون و مجموعه های فرهنگی، آموزشی، بخصوص متصدیان بخش های علمی و تحقیقاتی است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنانشان با اشاره به انتخابات پیشِ رو، انتخابات را از افتخارات ملت ایران و مایه عزت، قدرت، روسفیدی و سربلندی ملت ایران در دنیا خواندند و افزودند: بدخواهان به‌دنبال نشان دادن اسلام و معنویت در نقطه مقابل مردمسالاری بودند، اما جمهوری اسلامی، با مردمسالاری اسلامی و انتخابات، غلط بودن این حرف را نشان داد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: همه ملت در انتخابات احساس می‌کنند که کلید کارهای کشور در دست خودشان است و آنان هستند که عناصر اصلی کشور را معین می‌کنند.

ایشان با تأکید بر اینکه همه مردم، نامزدها، دولت و دست‌اندرکاران باید قدر انتخابات را بدانند و آن را گرامی بدارند، افزودند: باید انتخاباتی گسترده، با شور و شوق و نشاط ، سالم و همراه با امنیت برگزار شود و چنین انتخابات و ذخیره‌ای، به کشور مصونیت بسیاری خواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مطالب وسوسه‌انگیز رسانه‌های دشمن و تلاش خصمانه آنان برای خراب کردن انتخابات، خاطرنشان کردند: ملت ایران با همین بیداری و هوشیاری که همواره نشان داده است، در مقابل این حرکت عمل خواهد کرد.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش با تبریک اعیاد ماه رجب و گرامی‌داشت روز ارتش و نیروی زمینی، گفت: امروز ارتش مفتخر است که در همه عرصه‌های زمینی، دریایی، پدافندی و هوایی با اقتدار، اعتماد به نفس و توکل به خدا از مرزهای خاکی و اعتقادی انقلاب اسلامی دفاع می‌کند و فراتر از همه مؤلفه‌های آمادگی رزمی، به دریای بیکران انسانهای مؤمن و متخصص خود می‌بالد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران