مشاوران ناشی، دور قالیباف را گرفته‌‏اند
وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت به نقد شعارهای انتخاباتی محمدباقر قالیباف پرداخت و آنها را غیرواقعی دانست.

شعارهای انتخاباتی محمدباقر قالیباف غیرواقعی است

بیژن زنگنه در واکنش به سخنان قالیباف که گفته بود"به ازای هر میلیون تن افزایش محصولات پتروشیمی، 200 هزار شغل مستقیم و 400 هزار شغل غیرمستقیم می توان ایجاد کرد"؛ گفت: به نظر می‎رسد که مشاوران ناشی اطراف برخی هستند. این رقم را آقایان از کجا در آورده اند؟ از ابتدای دولت تا کنون 9 میلیون تن محصول پتروشیمی اضافه کرده‌ایم که اگر ضربدر 600 هزار فرصت شغلی مورد ادعای آقایان شود؛ می‎شود 5 میلیون و 400 هزار اشتغال! در حالی که چنین چیزی ممکن نیست. با هر میلیون تن محصول پتروشیمی، فقط 1100 شغل مستقیم و در مجموع 20 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم می‎توان ایجاد کرد. رقم 600 هزار شغلی که آقایان مدعی هستند، فوق نجومی است و از نجومی هم گذشته است!

به گفته وی، اگر چنین رقمی را صرف استخدام مهندس کنند هم دو برابر ارزش تولیدات محصولات پتروشیمی باید حقوق بدهند! آن هم تازه حقوق حداقلی یک و نیم میلیونی!

وزیر نفت با بیان اینکه صنایع پتروشیمی سرمایه بر هستند و جای اشتغالزایی نیستند، ادامه داد: علاقمندم بدانم که آقایان چگونه ظرف چهارسال می خواهند درآمد کشور را دو برابر کنند؟ اگر کسی این را ثابت کند، من از او دفاع می‎کنم و به او رای می دهم!

 

منبع: خبرآنلاین