تناقض گويی هاي مقام های آمريکايی در مورد ايران سوژه تازه ای شده که حتی رسانه های غربی نيز آن را دستمايه گزارش های خود قرار داده اند.

رادیو فرانسه چهارشنبه شب در گزارشی دراین باره گفت که تناقض گویی های رهبران آمریکا در مورد ایران نشانه قرار گرفتن دولت اوباما در شرایط دشوار و دوگانه است
.
در حالیکه، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا کماکان از ترجیح گفت و گو و مذاکره با ایران سخن می گوید،هیلاری کلینتون وزیر خارجه اوباما گفته است که آمریکا در راستای تشدید مجازات ها علیه ایران تلاش خواهد کرد.
رادیو فرانسه در این باره با کارشناس گفت وگو کرد و وی تاکید کرد آمریکا در ارتباط با پرونده هسته ای ایران به خصوص در وضعیتی دشوار و دوگانه قرار گرفته است.
وی افزود: آمریکا از یک سو قادر به قانع کردن تهران به پذیرش تعلیق غنی سازی یا پذیرش محدودیتی در این عرصه از راه مذاکره نیست و از دیگر سو در وضعیتی نیز قرار ندارد که این مشکل را با زور حل کند. به همین دلیل در این وضعیت به اظهارات گهگاه ناهماهنگ از سوی مقامات آمریکا مواجه می شویم .
رادیو فرانسه گفت که پیش از عنوان شدن سخنان خانم کلینتون، جوبایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که این کشور مانع حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران برای جلوگیری از دست یابی این کشور به سلاح هسته ای نخواهد شد واصولاً سیاست و رفتار یک کشور دیگر را به آن کشور دیکته نخواهد کرد.
این سخنان را گروهی از تحلیلگران سیاسی به عنوان نشانه ای از تغییر در سیاست آمریکا ارزیابی کرده بودند به طوری که وزارت امورخارجه آمریکا مجبور شد اعلام کند که سخنان بایدن را نادرست تعبیر کرده اند و اوباما نیز در اظهاراتی صریح گفت که هیچ حمله ای به ایران را تحمل نخواهد کرد.
اوباما در پاسخ به پرسش خبرنگار «سی ان.ان» درباره این که آیا آمریکا به اسرائیل برای حمله به ایران چراغ سبز داده است، گفت: «مطلقا نه».

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
 منبع:irna.ir