اعتراض ستاد قالیباف به رئیس بانک مرکزی
در پی تخلف انتخاباتی ولی‌الله سیف، ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف اطلاعیه ای صادر کرد.

ستاد قالیباف به سیف اعتراض کرد

در پی تخلف انتخاباتی ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی، ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

در حالی که 4 سال دولت یازدهم و مسئولین اقتصادی و بانکی آن، کشور را در رکود و بی‌تحرکی نگه داشته بودند و بی‌توجهی به مطالبات و انتقادات کارشناسان، صاحبان اندیشه و مردم را در دستور کار داشتند این روزهای انتخابات، شبانه روز میکروفن‌های خود را گشوده و علیه نامزدهای منتقد وضع موجود هجمه‌های غیرمنصفانه‌ای را شکل داده‌اند.

امروز رئیس بانک مرکزی در حالی که لباسی به رنگ انتخاباتی آقای روحانی بر تن داشت در تخلف آشکار انتخاباتی، از تریبون بانک مرکزی و از درون ساختمان مهمترین نهاد دولتی بانکی کشور، هجمه‌های سنگین تخریبی را نسبت به آقای محمدباقر قالیباف ابراز داشت.

ستاد آقای دکتر محمدباقر قالیباف (ستاد #دولت_مردم ) ضمن ابراز نگرانی از سکوت در مقابل تخریب‌های دستگاه‌های دولتی و سخنان انتخاباتی امروز آقای ولی‌الله سیف، خواستار دخالت نهادهای نظارتی در این موضوعات است.

متاسفانه در 4 سال گذشته، کشور به دلیل عملکرد مسئولین اقتصادی دولت یازدهم مخصوصا بی‌انضباطی مسئولین بانکی کشور شرایط بانک‌ها را در آستانه ورشکستگی قرار داده و به دلیل ناتوانی در مدیریت، افراد بسیاری  دچار مشکلات معیشتی شدند.

همراهی دولت یازدهم با یک اقلیت 4 درصدی در 4 سال گذشته باعث شده است هزاران میلیارد سرمایه کشور به جای اینکه به تولید و پیشرفت کشور منجر گردد، صرف امور مضر به حال اقتصاد کشور شود.

ناتوانی بانک مرکزی که همیشه نگاهی 4 درصدی و از بالا به پایین داشته باعث شده درک درستی از مشکلات چندین میلیون  سپرده‌گذار موسسه‌های مالی به مشکل خورده نداشته باشند و با ناکارآمدی بحرانی اقتصادی و اجتماعی بر  چند صد هزارخانواده تحمیل شود.

بحران‌های ایجاد شده برای موسساتی مانند کاسپین، فرشتگان، ثامن‌الحجج، میزان و... موجب شده تا بخش وسیعی از مردم  سرمایه‌های بیش و کم خود را به دست این سرمایه سالاران بدهند و متاسفانه  امروز به خاک سیاه اقتصادی نشسته‌اند و متاسفانه توانایی آقای سیف به عنوان رئیس کل بانک مرکزی در حل و فصل این بحران در همین حد است که صورت مسئله را پاک می‌کند و می‌گوید کاسپین مشکلی ندارد مثل دیگر مسئولین 4 درصدی که به دلیل نبودن میان مردم فکر می‌کنند، همیشه همه چیز خوب است و هیچ مشکلی در بین مردم وجود ندارد.

حال مسئولین بانکی کشور به جای پاسخگویی نسبت به عملکرد سیاه خود در ضربه به اقتصاد کشور، هجمه و حمله به نامزدهای منتقد وضع موجود را در تریبون‌های خود سر می‌دهند. لذا ما از مسئولین وزارت کشور می‌خواهیم که با ورود به این قبیل مسائل جلو سوءاستفاده‌های انتخاباتی مسئولین دولتی را از جایگاه‌های حقوقی شان بگیرد.

منبع: تسنیم