روحانی: رقابت امروز تمام میشود
رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه همه رقابت ها تا پایان امروز خاتمه می یابد تاکید کرد: فردا روز همدلی، وحدت و نشاط است و همه در کنار هم خواهیم بود.

روحانی: فردا روز همدلی و نشاط است

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز پس از حضور در حسینیه ارشاد و انداختن رای خود به صندوق‌ در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه امروز، روز بسیار مبارکی برای مردم ایران است، اظهار کرد: امروز در واقع مردم یکی از حقوق‌های مهم خود که حق تعیین سرنوشت کشور است را تعیین می کنند.

وی با اشاره به مشارکت گسترده مردم در انتخابات امروز، خاطر نشان کرد: براساس آنچه که در اول صبح به من گزارش دادند، حضور مردم در همه شهرها و روستاها بسیار خوب است و صفوف طولانی از ابتدای صبح ایجاد شده است. مردم احساس می کنند که این رای برای آنها و سرنوشت خود و فرزندان و حتی نسل های آینده‌شان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس جمهوری تصریح کرد: حضور پرشور مردم بسیار مهم است و قدرت و امنیت ملی کشور را تضمین می کنند. این حضور راه پیشرفت را برای ما هموار و نفوذ ایران در منطقه و جهان را افزایش می دهد. بنابراین هر رای مردم، یک قطره به دریای خروشان ایران اسلامی می افزاید و اقتدار و قدرت ملت ایران را به رخ جهانیان می‌کشاند.

روحانی با اشاره به اهمیت انتخابات امسال ادامه داد: در این انتخابات ما به سمت 1400 و قرن جدید حرکت می‌کنیم و به همین دلیل باید تلاش کنیم که با آمادگی، قدرت و پیشرفت کامل وارد قرن جدید شویم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با دعوت مردم برای مشارکت در انتخابات امروز،‌ اظهار کرد: از همه مردم خواهش می‌کنم بخاطر اهمیت فوق العاده‌ای که این انتخابات برای ملت دارد و همچنین تاثیرگذاری که روی ملت‌های منطقه و امنیت و ثبات منطقه و آینده فرزندانمان دارد پای صندوق های رای بیایند و رای دهند.

روحانی با بیان اینکه امیدوارم با حضور گسترده مردم تکلیف انتخابات در مرحله  اول روشن شود،‌ خاطر نشان کرد: اگر همه مردم پای صندوق های رای بیایند و هر کسی برای مردم خیر است انتخاب شود و با رای بسیار خوب بتواند خدمتگزار خوبی برای مردم باشد ، این نشاط و خوشحالی که مردم امروز پای صندوق های رای دارند تا پایان 4 سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: هر کسی که با رای مردم انتخاب شود،‌ همه در این چهار سال باید به او کمک کنیم تا این بار سنگین مسئولیت را به مقصد برسانیم و همچنین بخاطر اشتغال فرزندان، تولید ملی، افزایش صادرات غیر نفتی و تاثیر گذاری مان در سطح جهان و اعتلای فرهنگ و نشاط مردم و نیز وحدت کشور باید ‌به او کمک کنیم.

روحانی گفت: ان شاءالله تا پایان امروز رقابت های انتخاباتی پایان می پذیرد و  فردا که روز وحدت، همدلی و نشاط است فراخواهد رسید و همه در کنار یکدیگر خواهیم بود. فردا همه یک هدف خواهیم داشت و آن سربلندی بیشتر ایران سربلندمان است.

حسن روحانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورتی که یکی از رقبای شما در انتخابات پیش رو پیروز شود،‌ اولین کاری که انجام می دهید چیست و آیا به قانون تمکین می کنید، با تاکید بر اینکه اساس انتخابات بر مبنای قانون است، اظهار کرد: این که ما رای می دهیم و پای صندوق های آراء حاضر می شویم براساس قانون اساسی و قوانین کشور است و کشور فقط با قانون اداره می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه به نظر من در کشور دو نقص وجود دارد، ادامه داد: آنچه که در کشور به عنوان نقص وجود دارد به نظر من دو چیز است یکی اینکه گاهی متاسفانه قانون گریزی صورت می گیرد و دیگری آن است که اخلاق گریزی اتفاق می افتد؛ اگر این دو را حل کنیم همه چیز حل می شود.

روحانی در پایان با اشاره به روز بعد از انتخابات، گفت: همواره رسم بر این است که هر کسی برنده شد رقبای او به او تبریک بگویند.

 

منبع: ایسنا