سایت کارورزی دولت از دسترس خارج شد
پس از مشخص شدن پیروزی روحانی سایت کارورزی دولت از دسترس خارج شد!

رونمایی از سایت کارورزی برای جلب آرای مردم

چند روز پیش بود که علی ربیعی، وزیر کار  و رفاه اجتماعی در اوج فضای تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری،  برای جلب آرای مردم خبر رونمایی از سایت کارورزی را داد!

23 اردیبهشت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که در طرح کارورزی، افراد تحصیلکرده و جویای کار با حضور در دوره‌های آموزش مهارتی با محیط واقعی کسب و کار آشنا می‌شوند.

از همان لحظه رونمایی از سایت کارورزی، واضح و مشخص بود که این اقدام فقط و فقط جنبه تبلیغاتی دارد زیرا که اگر دولت یازدهم به فکر اشتغال جوانان بود در مدت 4 سال دوره فعالیتش که زمان زیادی برای ایجاد اشتغال و آموزش مهارت جوانان بیکار داشت، کاری انجام می داد.

حالا امروز پس از اعلام نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن پیروزی حسن روحانی در انتخابات، سایت کارورزی از دسترس خارج شده است.

 *******************************************************


جزئیات کامل طرح کارورزی وزارت کار
خبرگزاری فارس: مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت کار با اعلام جزئیات سامانه کارورزی، گفت: فارغ‌التحصیلان با ثبت‌نام در کاریابی‌ها به کارگاه‌ها معرفی می‌شوند و در صورت جذب، علاوه بر دریافت هزینه آموزشی معادل یک سوم حداقل حقوق، از معافیت ۲ ساله حق بیمه کارفرما برخوردار می‌شوند.
 
سامانه کارورزی وزارت کار که پیش از انتخابات رونمایی شد امروز صبح از دسترس خارج شده بود اما دوباره امکان دسترسی به آن فراهم شد. درباره جزئیات این سامانه و ابهاماتی که درباره آن وجود دارد با محمد اکبرنیا، مدیرکل کاریابی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت‌‌وگو  کرده‌این.

وی اظهار داشت: موضوع طرح کارورزی از سال 85 و 86 زمانی که به عنوان معاون توسعه‌ای اشتغال فعالیت می‌کردم، مطرح بود و تا سال گذشته نیز به صورت پایلوت در برخی استان‌ها اجرا شد.

وی افزود: مصادف شدن اجرای سراسری طرح کارورزی با ایام انتخابات موجب شد تا برداشت‌های دیگری از این موضوع شود و اهداف اصلی آن به طور کامل تبیین نشود.

اکبرنیا با اشاره به جزئیات کامل طرح کارورزی دولت گفت: طبق برنامه ششم توسعه کشور، فارغ‌التحصیلان لیسانس و بالاتر امکان استفاده از این طرح را خواهند داشت. فارغ‌التحصیلان ابتدا با ثبت نام در کاریابی‌های سراسر کشور سپس با گذشت سه ماه در سامانه کاورزی وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی نام نویسی می‌کنند که در کارگاه‌ها مشغول دریافت آموزش شوند.

وی گفت: دولت هزینه آموزشی این افراد را به کارفرمایان پرداخت می‌کند و پس از گذشت 4 تا 6ماه، این افراد پس از جذب در کارگاه‌ها از معافیت بیمه‌ای سهم کارفرما برخوردار خواهند شد و تا 2 سال این معافیت برای کارفرمایانی که این افراد را جذب کنند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به جزئیات نحوه دریافت حقوق و دستمزد این افراد نیز گفت: کارفرمایان تکلیفی برای پرداخت حقوق و دستمزد به آموزش‌گیرندگان لیسانس و بالاتر نخواهند داشت و دولت مبلغ یک سوم حداقل حقوق را به عنوان هزینه آموزشی را می‌پردازد، بنابراین امکان دارد کارفرمایی به دلخواه در این مدت 4 تا 6 ماهه آموزش، دستمزدی را پرداخت کند.

این مقام مسئول وزارت کار ادامه داد: کاریابی‌هایی که کار ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را برای نام نویسی برای طرح کارورزی معرفی می‌کنند، پس از جذب این افراد در کارگاه‌ها 50 درصد از حداقل حقوق را بابت یک سال قرارداد از کافرما دریافت خواهند کرد و به این ترتیب، روند جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کلید می‌خورد.

اکبرنیا گفت: سامانه کارورزی به تازگی شروع به کار کرده و در مراحل اولیه ثبت‌نام از فارغ‌التحصیلان است و افرادی که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بودند و در کاریابی‌ها ثبت نام کرده بودند اکنون با مراجعه به سامانه کارورزی از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

 

منبع: فردا نیوز/ فارس